حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست اپل جهت کاهش هزینه‌های تولید پردازنده A9 منجر به کاهش تولیدات TSMC خواهد شد

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

اپل اخیرا از دو شرکت سامسونگ و TSMC درخواست کرده است تا هزینه ساخت پردازنده‌های A9 را برای آیفون‌های جدید را کاهش دهند. اما به نظر این درخواست برای TSMC چندان خوشایند نبوده است. این کمپانی ادعا می‌کند که کاهش هزینه‌ها تاثیر منفی در میزان تولیدات پردازنده‌‌هایش خواهد داشت. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

بنابر گفته DigiTimes در حال حاضر هردو شرکت TSMC و سامسونگ ظرفیت تولید پردازنده‌‌های ۱۶ و ۱۴ نانومتری FinFET برای پردازنده A9 اپل را دارند. سامسونگ قبلا با اپل برای این درخواست به توافق رسیده است و تایید کرده است که هزینه کلی تامین این خدمات “تقریبا رایگان” خواهد بود. این موضوع خبر از تبدیل شدن سامسونگ به زنجیره تولید قطعات مورد نیاز اپل در آینده می‌دهد.

اما در این میان کمپانی TSMC کمی مردد است. این کمپانی می‌گوید که اگر هزینه ساخت پردازنده ۱۶ نانومتری‌اش را کاهش دهد تولیدات کلی این قطعات از ۳۰٫۰۰۰ قطعه به کمتر از ۲۰٫۰۰۰ قطعه خواهد رسید. این مقدار برای دیگر شرکت‌هایی که منتظر تولید پردازنده‌های این شرکت هستند بسیار کم است. برای همین این شرکت اصرار دارد تا مطابق برنامه‌هایش به جلو برود.

DigiTimes سابقه خوبی در پیش‌بینی آینده محصولات اپل داشته است اما این‌بار این صحبت‌ها مستقیما از سوی شرکت TSMC منتشر شده است. برنامه تولید آیفون‌های جدید به به‌زودی شروع خواهد شد که البته ممکن است این برنامه هم‌اکنون شروع شده باشد، زیرا ممکن است اپل آیفون‌های جدیدش را در تاریخ ۱۸ شهریور معرفی کند و باید آماده فروش محصولاتش باشد. البته بد نیست ذکر کنیم که KGI ادعا کرده است که حتی با وجود حذف کردن آیفون‌های قدیمی از خط تولید آغاز تولیدات این محصول یک تا دو هفته به تاخیر خواهد افتاد.

نظر شما چیست؟ آیا آیفون ۶S به اندازه آیفون‌های قبلی موفق خواهد بود؟

[button url=”http://appleinsider.com/articles/15/08/11/apple-price-demands-for-next-gen-iphones-a9-chip-could-slow-tsmc-output” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Appleinsider[/button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

فکر میکنم آیفون های جدید موفق نخواهد بود اپل با این کارش به سود بیشتر داره فکر میکنه ولی من همچنان امیدوارم ایفونهای جدید خوب از اب در بیاد

عليرضا

موفق خواهد بود چرا نبود ؟ دوربین بهتر فورس تاچ که یه نوآوریه خیلی برای من مهمه در ضمن سری اس هست. حتی فروش برابر با آیفون ۶ هم موفقیت هست. به شخصه به محض اومدن سفارش میدم از آمریکا بفرستن برام پولشم بستگی به دلار داره دیگه هر چی شد میدم.

عليرضا

ترجیح میدم هر کمپانی بزنه پردازنده رو اما سامسونگ نزنه
اعتمادی بهش نیست
وقتی ۱۴ نانومتری میتونن بزنن پ مرض داره سفارش ۱۶ داده ؟ عجبا

Amir Sepehr Ghasedi

عزیزم پردازنده های قبلی را کی می زد؟؟؟؟؟؟؟؟ هیچکدومشون بد از آب در اومدن؟؟؟ اتفاقا سامسونگ بهترین پردازنده ها را می زنه.

ehsan sony

حالم از اپل بهم میخورد حالا بیشتر بهم خورد این شرکت پول پرست که بخاطر حماقت مردم به اینجا رسیده بوی پول به هر قیمتی حتی کاهش هزینه ی پردازنده که در نتیجه کیفیت بدتری داره اخه یکی نیس به تو بگه مگه کم سود میکشی رو گوشیات که حالا بیشتر به فکر بهینه کردنه هزینتی همیمطور شد که این شرکت پول پرست که الان رو کوهی از پول خابیده هارتر شد اینقد تز این مغرور پول پرست چیز نخرین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs