حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

داشنمدان با لیزر دمای ۱۰ میلیون درجه‌ای تولید کردند

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

دانشمندان دانشگاه ایمپریال لندن معتقدند که به روشی برای اثبات انرژی‌های پاک نامحدود دست یافته‌اند. این تیم یک روش تئوری را به صورت مقاله ارائه کرده است که می‌تواند اجسام را در کسری از ثانیه به دمای ده میلیون درجه‌ای برساند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به روش سنتی برای گرم کردن دانشمندان لیزر را روی جسمی متمرکز می‌کردند اما این فرایند زمان بر است. بدین دلیل این رخ می‌دهد که گرمای لیزر الکترون‌های ماده را تحریک می‌کند سپس یون در اطراف آن قرار می‌گیرد اما ای روش کاستی‌هایی دارد. این تیم تصمیم گرفته است که مستقیماً به یون‌ها پرتو حرارتی بتابد.

در این روش باید نوع خاصی از پلاستیک باشد به طور خاص با یون‌های مختلف دیگر این روش را ایده آل می‌کند. وقتی لیزر را به این ماده تابیده می‌شود باعث ایجاد شوک الکترواستاتیکی می‌شود که الکترون‌ها را دور میزند و مستقیماً یون‌ها را فراتر از حد گرم می‌کند. البته فرآیند کلی این تئوری این گونه است و این نوعی نمونه آزمایشگاهی است که با لیزرهای بسیار قدرتمند انجام شده است.


[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/11/16/imperial-superheating-project/” background=”#189d5c”]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

خیلی داغه :wacko: خیلیییییی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی