حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خیز فولکس واگن آلمان برای ورود به بازار خودرو ایران

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

شرکت فولکس واگن آلمان و برند زیرمجموعه اش اشکودا که با کاهش شدید فروش در چین و برزیل مواجه شده اند به دنبال ورود به بازار ایران پس از انعقاد توافق هسته ای هستند.

شرکت فولکس واگن و برند زیرمجموعه اش اشکودا، در اقدامی که می تواند وابستگی آنها به بازارهای شکننده چین و برزیل را کاهش دهد و رقبای فرانسوی اش را به چالش بکشد، به دنبال ورود به بازار ایران پس از انعقاد توافق هسته ای هستند.

ایران بزرگترین بازار خودروی خاورمیانه است و تحلیلگران معتقدند این بازار با دارا بودن جمعیتی حدودا ۸۰ میلیون نفری و فروش ۱٫۱ میلیون دستگاه در سال گذشته، می تواند به سرعت رشد کند.

سرمایه گذاری شرکت های اروپایی و سایر شرکت های خارجی احتمالا از بهار سال آینده یعنی بعد از اجرای توافق و لغو تحریم ها به سمت این کشور سرازیر خواهد شد.

شرکت فولکس واگن آلمان که از کاهش تقاضا در چین و برزیل که تقریبا ۴۰ درصد فروش جهانی اش را تشکیل می دادند آسیب دیده، مشتاق ورود به بازارهای جدید است.

هانس جاکوب نوسر، مسئول تحقیق و توسعه فولکس واگن در حاشیه نمایشگاه خودروی فرانکفورت گفت: «هنوز خیلی زود است که بگوییم ما با چه محصولاتی می توانیم  وارد بازار (ایران) شویم، اما البته که ما پتانسیل این بازار را بررسی می کنیم.»

نوسر افزود: «ایران یک بازار بسیار جالب توجه با فرصت های عظیم است.» وی در ادامه گفت،  فولکس واگن در مورد ارزیابی بازار خودروی این کشور تا پایان سال تصمیم گیری خواهد کرد.

فرانک ولش، رئیس بخش تحقیق و توسعه، اسکودا، بخش جمهوری چک فولکس واگن نیز گفت، این شرکت هم به نحو مشابهی در پی ورود به بازار ایران است، اما هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است.

فولکس واگن و اسکودا ممکن است از جانب شرکت های پژو سیتروئن و رنوی فرانسه که قبلا حضور پر رنگی در بازار ایران داشتند و اکنون نیز خود را برای به دست آوردن سهم قبلی خود از بازار این کشور آماده می کنند، با رقابت سرسختانه ای مواجه شود.

یک منبع مطلع در فولکس واگن در ماه جولای گفته بود، فولکس واگن در حال بررسی انجام فعالیتی در ایران با همکاری برندهای اشکودا و سیت است.

[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=7806″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

هه.بازم فایده نداره
هیچ کدوم از این ماشینا توی رنج زیر ۲۰ میلیون نیستن
ما هنوزم پراید سواریم

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

**شرمنده که کامنت نامربوط میذارم**

بنده از یه سایتی یه سرور تیم اسپیک گرفتم که قشنگ دارن سرم کلاه میذارن!

از دوستان کسی میدونه چطور میتونم پیگیری کنم؟!

Navid

خدایاکاری کن کمر این گاری سازای جنایتکار وطنی بشکنه

ramin.tomcat

ایران فقط در صورتی به این شرکت ها اجازه ورود به ایران رو میده که پا توی کفش ایران خودرو و سایپا نکنن یا یه چیزی هم به اونا بماسه.
قدرت مافیایی این مونتاژ کارا رو دست کم نگیرین

Moazez

ولی فولکس از بازار ایران نمیتونه بگذره. هرکاری داره میکنه تا جایگاه تویوتا رو در آمار فروش بگیره

ali s

ای خدا!چرا تویوتا نمیاد پس?چرا این فرغون سازا گورشونو گم نمیکنن??خودمونو کشتیم،هیچ کس توجهی نکرد…مملکته?نه رییس دولت ،نه مجلس،مثلا ما رای دادیم برای ما کار کنن!دارن منافع یه سری ………و حمایت میکنن!

alirad

دولت گناهی نداره شرکت ها تو دست ی شریع رشی گنده ترسناک هستن که دولت مجبوره برای نابود نشدنش به اینا باج بده. بهترین کار تحریمیه که طرف تولید کننده در جریانه. باشد که نابود شوند این اشغال سازا

alirad

مشکل بازار ایران اینه که برند میتسوبیشی با لنسرهایه اعجوبش باید تو ایران ساخته شن. خودروهایی که از لحاظ تکنولوژیه الکتریکی شاید مسله خودروهایه کره ایه نباشن ولی از لحاظ کیفیت ساخت و موتور واقعا معرکن لامسب مرگ ندارن این لنسرها.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....