حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خلق نقاشی‌های زیبا با قلم S Pen (قسمت اول)

نوشته

7 سال قبل | 19 دیدگاه | مطالب ترنجی

گوشی های سری نوت سامسونگ در کنار قلم اس پن قابلیت هایی دارند که شاید روزگاری تصور آن ها در یک گوشی هوشمند شبیه فیلم های علمی و تخیلی بود. با گذشت زمان و معرفی هر نسل از سری نوت شاهد بهبود های چشمگیری در بخش قلم بوده ایم. قلم اس پن امروز به تکامل رسیده و می توان ادعا کرد از نوت ۵ به بعد با یک اس پن سریع و بسیار دقیق روبه رو هستیم که حسی شبیه نوشتن روی کاغذ را به کاربر القا می کند. اس پن قابلیت های بسیار کاربردی و جذابی دارد اما مهمترین خواسته ای که از یک قلم وجود دارد عملکرد خوب و بی نقص آن هنگام نوشتن و حرکت روان آن روی نمایشگر است به طوری که هر حرکت در سریع ترین زمان ممکن پردازش شود.

نویسندگان: مهرداد چراغی – علی رحمانی

اگر سرعت پردازش حرکت قلم سریع و دقیق باشد آن گاه میتوان  لذت واقعی نوشتن روی نمایشگرها را درک کرد و کاربر می تواند به راحتی هر آنچه را که در ذهن دارد روی نمایشگر پیاده سازی کند.

حس خوب حرکت قلم روی نمایشگر در کنار قابلیت ها و امکانات اختصاصی قلم اس پن ، سری نوت سامسونگ را به یک گوشی همه کاره تبدیل کرده است که می توان گاهی با آن کارهایی شگفت انگیز انجام داد.امروز در این مقاله شاهد یکی از همین شگفتی ها خواهیم بود که توسط یکی از کاربران خوش ذوق ترنجی ، آقای مهرداد چراغی خلق شده اند. نقاشی هایی زیبا و هنرمندانه که همگی توسط SPen در اپلیکیشن SNote گلکسی نوت ۵ کشیده شده اند.در زیر هر نقاشی توضیحاتی پیرامون ویژگی های آن توسط خالق آن ها بیان شده است.  بهتر است سخن را کوتاه کنیم و نظاره گر این نقاشی های زیبا باشیم.

1

نقاشی بالا گرچه ساده است، اما دیدن برخی جزئیات آن می تواند جالب باشد. اکثر نقاشی ها مانند هم هستند و من فقط سعی در این کردم که با تغییر رنگ کمی تفاوت بین این و دیگر نقاشی ها ایجاد کرده باشم. ریش آبیی، مو های قرمز و… کمی جذابیت به آن داده. دماغ آن نیز انگار سه بعدی است و اگر کمی دقت کنید متوجه آن می شوید. در کل این نقاشی ویژگی خاصی ندارد ولی سبک آن میتواند متفاوت باشد.

2

خود من هم هدف از کشیدن آن را نفهمیدم،  اما در نهایت با یک نقاشی هنری روبرو شدم. قرار بود تا یک چهره اسب بکشم ولی بعد از کشیدن طرح اولیه به فکر تغییر افتادم. بدون هیچ هدفی آن را تکمیل کردم و با کمک یکی از دوستان فهمیدم که نقاشی شبیه یک دایناسور شده است. مو های این موجود در حال رها شدن است و هدف من از این کار زیباتر کردن نقاشی بود. این نقاشی خیلی حرفه ای کشیده شد و می توانست بهتر هم باشد.

3

این نقاشی بسیار کودکانه است و قرار بود که یک مرد با لباسی مانند لباس یک دلقک باشد. در نهایت که آن را کشیدم تصمیم گرفتم تا کمی آن را مردانه تر کنم. برای مثال برای او ریش کشیدم تا قیافه او جدی تر به نظر برسد.اگر به چهره دقت کنیم کمی یاد یک نقاشی به سبک کاریکاتور می افتیم. در نهایت همه چیز آن جالب است ولی روی لباس بر تن آن اهمیت چندانی ندادم و بسیار ساده است. اگر دقت کنید متوجه می شوید که چهره ی او بسیار جالب است. رنگ کردنش هم خیلی سخت بود چرا که جزئیات چهره به اندازه ی زیادی نشان دهنده چین و چروک است.

4

این نقاشی بالای چندین ساعت وقت برد تا جایی که قلم صدایش در آمد! اول یک چهره معمولی کشیدم و بعد از آن تا می توانستم طرح های مختلف رسم کردم و پس از کامل شدن طرح ها شروع به رنگ کردن کردم. این کار بالای چندین ساعت وقت گرفت چرا که تعداد طرح ها بالای ۱۰۰ مورد بود، و رنگ کردن هر کدام از آن ها دقت زیادی می خواست. سعی کردم با کمی تغییر آن را زیبا تر کنم برای مثال گردن و بدن آن را با رنگ های متفاوت از صورت کشیدم و همین باعث شد قسمت پایینی نقاشی و گردن آن بسیار زیبا به نظر برسد. خواستم قسمت ها را متفاوت از هم رنگ کنم و برای بهم نخوردن یک دستی رنگ طرح ها فقط توانستم تا گوش و چشمان آن را متفاوت تر نشان دهم. در کل این نقاشی بسیار جالب تر از دیگر نقاشی هاست و کمی دقت به جزئیات خیلی لذت بخش است.

5

چشم! بله، این یک چشم است. این چشم هیچ چیز خاصی برای نشان دادن ندارد و بدون هیچ هدف خاصی کشیده شده. سعی کردم چند لایه به بالا و پایین نقاشی اضافه کنم و برای پر کردن آن ها و در آوردن از سادگی در داخل این لایه ها دایره های رنگین کشیدم. بعضی نقاط و لایه ها را سایه دادم تا نقاشی کمی تیره تر به نظر برسد. بیشترین زمان برای این نقاشی بر روی چشم آن بوده. سعی کردم چشم یک چیز متفاوت باشه و کمی کودکانه رنگش کردم تا زیادی هم نقاشی جدی به نظر نیاد. بالا و پایین نقاشی را سایه زدم چرا که چیز خاصی نبود تا در آن قسمت ها بگذارم و تنها چیزی که به ذهنم آمد سایه زدن بود. در کل امیدوارم این نقاشی در نظر شما جالب باشد.

6

اگر دقت کنید این چهره، بزرگ شده صورت همان مردی است که لباسش کمی شبیه دلقک بود. چهره ی او را بزرگ کردم و بیشتر روی آن چین و چروک گذاشتم و با این حال که این تعداد چروک روی صورت آن قرار دادم اصلا شبیه یک مرد پیر نشده، البته رنگ مو های آن نیز تاثیر داشته. این نقاشی نیز وقت زیادی نبرده چرا که من فقط صورت نقاشی را بزرگ تر کردم، همین. این نقاشی از نظر من که بسیار زیباست حال باید دید از نظر شما به چه صورت است؟

7

به چهارمین تصویر دقت کنید. طرح اولیه این نقاشی و نقاشی که به آن اشاره شد به یک صورت بوده. طرح ها و رنگ ها را نمیگویم بلکه منظور من طرح اصلی صورت است که بعدا روی آن کار شده. برای مثال اگر به شکل چشم های آن دقت کنید متوجه می شوید. در کل منظور من این است که از یک طرح می توان هر چیزی که دوست دارید بکشید. این نقاشی نیز تقریبا وقت زیادی برده برای مثال به دنبال یک رنگ خاص برای مو هایش بودم که به نظرم برای این صورت رنگ های قرمز، نارنجی و سیاه می توانست کار را زیبا کند. با قلم هوشمند سامسونگ می توان همه چیز خلق کرد و من با این قلم چهره یک آدم خلافکار کشیدم! گوش و لب را رنگ نکردم به این دلیل که رنگ سفید مناسب ترین رنگ بود و اگر لب و گوش آن را رنگ می کردم، ظاهر نقاشی بسیار شلوغ می شد. در کل این نقاشی از نظر من که جالب است از نظر شما چگونه است؟

8

دو چهره، یکی ساده و یکی شلوغ. یکی مرد و یکی زن! از نظر من این نقاشی بسیار زیباست چرا که در عین شلوغ بودن و پیچیدگی، نشان گر سادگی هم هست! در بعضی قسمت ها نیز دو رنگ سفید و سیاه نقش بزرگی دارند و این موضوع این نقاشی را یک نقاشی متفاوت نشان داده. شخصی که در سمت راست نقاشی به مرد نگاه می کند از یک نگاه هم میتواند یک زن باشد و از نگاه دیگر یک پسربچه. شاید فکر کنید که صورت مرد کمی جلوتر از شخص دیگری است ولی این گونه بگویم که هم اره، هم نه! بینی مرد با صورت زن یکپارچه شده و انگار با هم پیوند خورده اند ولی ریش های مرد جلوتر از چهره زن است. این نقاشی نیز زمان های زیادی در بر گرفته چرا که طرح های روی صورت بسیار زیاد و متنوع است. همچنین من برای بهتر شدن نقاشی برای سه بار رنگ مو های مرد را عوض کردم. امیدوارم این نقاشی نظر شما را به خود جلب کرده باشد.

9

پوست خال خالی در قالب چهره انسان! قرار بود چهره یک انسان بکشم که همینطور هم شد! یک طرح ساده کشیدم و آن را به دو قسمت برای رنگ کردن تقسیم کردم. یک قسمت آبی و قسمت دیگر قرمز. چرا که از نظر من این گونه نقاشی زیبا تر به نظر می رسید و قسمت جالب این جا بود که تصمیم گرفتم تا خال ها یا نقطه های رنگارنگ و کوچک روی صورت او هک کنم. این کار باعث شد تا نقاشی بسیار جذاب به نظر برسد و شخص بیننده از شدت شگفتی تا حد توان روی این خال ها بزرگ نمایی کند! چین و چروک های زیادی هم روی چهره کشیدم تا چهره فرد از سادگی خارج شود و کمی محیط شلوغ تر شود. این شلوغی باعث شد تا به لب های او دست نزنم و بگذارم سفید باقی بماند. این ایده خال ها برای من یکی که بسیار جالب و کاربردی بود امیدوارم این نقطه ها نظر شما را به خود جذب کند.

10

قضاوت با شما !

امیدواریم از دیدن نقاشی های بالا لذت برده باشید. نقاشی هایی که بیانگر ترکیب هنر و خلاقیت با تکنولوژی هستند. در قسمت دوم ۱۰ نقاشی دیگر مورد برسی قرار می گیرند.

 نظر شما چیست؟ کدام نقاشی نظر شما را بیشتر جلب کرد؟ نظرات خود را راجب نقاشی های بالا با ما در میان بگذارید.

نویسندگان: مهرداد چراغی – علی رحمانی

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehran

نقاشیا فوق العاده زیبا بودن :good:
آفرین به اینهمه ذوق و استعداد?
پ.ن:اسم علی هم خب اون گوشه موشه ها جا میدادی مهرداد خان!!

▂▃▄▅▆▇█▓▒░negar░▒▓█▇▆▅▄▃▂

اینو من واسه برادرم نوشتم با نوت ۲ ،وقتی پرچمدار بود :heart:
http://s6.uplod.ir/i/00811/e78el55s3ppc.jpg

arash hx

آفرین مهرداد جان کارت فوق‌العاده بود

شاهرخ حسینی

وای خدای من شماکه”دادماست”روهم گذاشتین جیبتون حالا فارغ از امکانات وارزش عالی قلم S-Pen نقاشی ها عالی ازآب دراومدن خسته نباشین دستتون طلا.

ᴬˡᵒᶰᵉ ᴮᵒʸ

بسیار عالی و زیبا :heart:
چیزی که در تمام عکس ها مشهوده اینه که هر کدوم از اونا زمان زیادی میبرن و خب متعاقبا نتیجه هم یک چیز عالی و دوست داشتنی خواهد بود.
با تشکر از دوست عزیز مهرداد و علی :rose:
مطلب امروز عالی بود،منتظر قسمت دوم هم هستیم
:good:

Mohammad H

واقعا زیبا و هنرمندانه بود. 🙂

valak

فقط میتونم بگم فوق‌العاده بود نقاشیها بسیار عالی بودن
کار هردوتون محشر بود واقعا یک پست خاص بود از طرف شما دوستان
خودمونیم این قلم نوت چ کارهایی ک نمیکنه

MOAZEZ

زیبا و خلاقانه

Mosayeb_s

یه جورایی اول باور نمیکردم با نوت ها بشه نقاشی با این کیفیت کشید
راستش تصورم این بود که کاراییشون ۹۰ درصد برای نوشتن هست اما با دیدن این نقاشیا فهمیدم که واقعا قلم نوت فوق العادس
افرین به علی رحمانی و مهرداد چراغی عزیز
لذت بردم از دیدن این نقاشیا کارتون عالیه
امیدوارم مطالب بیشتری رو به اشتراک بزارین

ali gheysari

با قلم نوت میشه کارای بزرگی کرد ولی به دست کسی که یکم بلد باشه من شخصا نمیتونم اینکارارو نصفشم انجام بدم 🙂 ایشالا نوت ۷ گرفتم دوباره تلاش میکنم

MOSTAFA A

عالی بود .
ممنون از این پست زیبا ?✋✋

JAGUAR

از همه دوستان عزیز که لطف داشتن و محبت داشتن ممنون هستیم.
مرسی از حمایت ها و توجهتون :rose: :rose: :rose:
:heart: :heart: :rose:

the matrix

بینهایت نقاشی ها هنری هستند و به قول دوستمون باور کردنش که با نوتک شیده شده خیلی سخته!! واقعا قلم اس پن نوت یک شاهکاره اما خوب به نظرم مردم هنوز به قدر کافی به قابلیت های نوت اگاه نیستند مگه نه نمیتونستند انتخاب دیگه ایی داشته باشند!!
حالا با قابلیت های نوت ۷ که دقتش دو برابر شده و قابلیت های بسیار خوبی بهش اضافه شده ، چه شود!!!!!!!
بازم ممنون از دوستان بابت ذوق هنریشون. موفق باشید.

mostafam

بسیار زیبا.آفرین به این همه خلاقیت

Ari khan

ایول به دوست عزیز….ایول به آقا مهرداد …ایول به نوت :yahoo:
ممنون بابت مقاله خوب و زیبا و هنریتون :rose:

JAGUAR

دوست عزیز دوست عزیزمی :yahoo: :heart: :rose:

Mostafa.ettehadiyeh

سلام خدمت همه عزیزان کاربر جدید هستم و این اولین و شاید اخرین پستم باشه البت تو قسمت دوم این تاپیک هم حتما نظر میدم تا جایی که بتونم

خواستم بگم که واقعا تمام ۱۰ نقاشی کشیده شده یکی از یکی بهتره 🙂

واقعا کاش من هم میتونستم به این قشنگی نقاشی بکشم 🙂

واقعا خسته نباشید میگم بسیار عالی 🙂

خیلی وقته تو این سایت اخبار تکنولوژی و میخونم و کامنت ها رو هم میخونم البته گه گداری واقعا میتونم بگم به خاطر خسته نباشید به نقاش این نقاشی ها اکانت کاربری درست کردم واقعا عالیه موفق باشید 🙂 :rose:

se7en_boy

آخه اینا چه قشنگی داشتن ((((((((((((: خیلیا از روی تعصب چون با نوت کشیده شده میگن قشنگه وگرنه اینا چه قشنگی داشتن آخه (((((: اصن به زور نگاهشون کردم.آخه اینا چه رنگاییه؟یکم از رنگای شاد استفاده میکردین

ᴬˡᵒᶰᵉ ᴮᵒʸ

“بله قشنگ نیست،فقط بخاطر گوشی نوت هستش که میگیم قشنگه”

دوست عزیز تو این کامنتا حداقل ۴ نفر از طرفدران سونی یا بقیه شرکتا یا نظر مثبت گذاشتن یا لایک کردن مطلب رو منجمله خودم،

داداش گلم بهت میگم این یه سبک خاصه،همه قرار نیست که با قلم خونه و دشت و صحرا و خورشید بکشن.بدون هیچ اغراقی فقط چون سبک نقاشی اش متفاووت بود ازش لذت بردم.
البته نظر شما هم محترمه اما به نظرم حرفتون اصلا درست نیست :negative:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پست مهمان