حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک در شبکه CBS: خون استیو جابز هنوز در رگ‌های اپل جاری است

نوشته

8 سال قبل | 17 دیدگاه | ترنجی

اگر سایت‌های خبری را مرور کرده باشید شاهد هستید که بسیاری از منتقدی اپل میگویند که این شرکت اپل در سال جاری، شرکتی نیست که استیو جابز آن را تشکیل داده است. این مورد می‌تواند یکی از دلالی باشد که تیم کوکه در شبکه CBS به تو. ضیحات بیشتر در رابطه با اپل صحبت کرد. تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل روز گذشته با حضور در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه CBS به مهم‌ترین موضوعات پیرامون این شرکت واکنش نشان داد. کوک سخنان خود را بیشتر روی موضوعاتی همچون فرارهای مالیاتی این شرکت، وابستگی زیاد آن به نیروی کار در چین و فراهم کردن ابزارهای موردنیاز خلاف‌کاران برای فرار از چنگ قانون متمرکز کرده بود. در ادامه همراه باشید.

تیم کوک گفت اپل در حال همکاری با نهادهای قانونی است تا نقش مؤثرتری در مبارزه علیه تروریسم ایفا کند، ولی این به معنای دست برداشتن این شرکت از حفظ حریم خصوصی کاربران خود نیست. او در ادامه بیان کرد “به نظرم بحث در این مورد بر سر حریم شخصی کاربران در مقابل امنیت ملی نیست.”

او گفت: “اگر دولت همین امروز به ما تضمین لازم را بدهد، ما حاضریم اطلاعات موردنیاز آنها را در اختیارشان قرار دهیم. ما بر اساس قانون ملزم به انجام این کار هستیم. در مورد رمزنگاری پیام‌های کاربران نیز باید عرض کنم که ما اطلاعی از محتوای پیام‌های کاربران نداریم. اگر دولت می‌خواهد به پیام‌های iMessage دسترسی پیدا کند باید بگویم که خود ما هم به آنها دسترسی نداریم. برخی معتقدند اپل باید روشی برای دسترسی خود به این پیام‌ها فراهم کند. ولی به نظر ما اگر روشی برای دسترسی به حریم شخصی کاربران ایجاد شود، همه می‌توانند از آن استفاده کنند، چه آدم‌های خوب و چه آدم‌های بد.”

مدتی است که صحبت‌های زیادی در مورد فرار مالیاتی اپل را در خبرها می‌خوانیم. در همین رابطه او گفت “چنین ادعایی کاملاً بی‌معنی است و اهداف سیاسی در آن نهفته است.”

بد نیست اشاره‌کنیم اپل طی تابستان امسال بیش از یازده میلیارد دلار درآمد داشته که دو سوم آن حاصل از بازارهای خارج از آمریکا بوده است. برخی گفته‌اند که اپل با استفاده از خلأ های قانونی در آمریکا کاری کرده است تا مبلغ کمتری را به دولت بپردازد (عجب! باید یک سری به ایران بزند!).

تیم کوک معتقد است که در عصر دیجیتال زندگی یکنیمو نه در عصر صنعت به همین دلیل سود حاصل از فروش در دیگر کشورها وارد خاک آمریکا نخواهد شد زیرا برای این کار در حدود ۴۰ درصد از سودهای مذکور را باید خرج کنیم! به همین دلیل سعی دارید با سود حاصله به توسعه در همان کشور که شام تبلیغات نیز خواهد شد، بپردازیم و یا مشغول به توسعه فروشگاه‌های خود شویم.

تیم کوک در ادامه به سراغ نیروی کار در چین رفت. او گفت: “مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بخشی از نظام آموزشی چین است.”کوک بابیان این‌که یک میلیون شهروند چینی مشغول کار برای تولید محصول اپل هستند، تایکد کرد به دلیل هزینه کم تولید در خاک این کشور، اپل تمایل دارد تمام خط تولید خود را در آن جا قرار دهد. او گفت: “چین تمرکز زیادی بر تولید محصولات دارد. این در حالی است که ما در آمریکا از سال‌ها پیش شاهد توقف بسیاری از این مهارت‌های فنی بوده‌ایم. این مهارت‌ها در چین به میزان بسیار گسترده‌تری وجود دارد.”

برگردیم به اصل موضوع؛ تیم کوک همچنین یادی از استیو جابز کرد و گفت: “این شرکت هنوز متعلق به استیو است. این شرکت به این صورت راه‌اندازی شد و هنوز هم به همین شکل کار می‌کند.”

در ادامه بیان کرد “من تابه‌حال آدمی مثل او را ندیده‌ام. او به طرز غیرقابل‌باوری می‌توانست همه زوایا را مدنظر قرار دهد. هیچ‌کس به‌اندازه او تمایل به تولید محصولات بی‌نقص نداشت.”

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Apple-still-is-Steves-company-says-Tim-Cook-watch-the-60-Minutes-piece-on-Apple-right-here_id76823″ background=”#2a9b6d”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir Sepehr Ghasedi

اپل استیو جابز کجا و اپل تیم کوک کجا!
تیم کوک فقط دنبال پول و سوده. تو این ۵ سال اپل تقریبا هیچ نوآوری نداشته. تنها کاری که تیم کوک باعثش شد بزرگتر شرن آیفون ها بود. همین!

REZA

نو اوری نداشته؟!!

mohamad_k

دوست عزیز اگه از نظر شما تاچ آیدی ,۳d تاچ,ایر دراپ,تغییر شارژر از اون حالت بد به این شکلی که الان هست ,اپل پی و هزار تا چیز جدید که تو سیستم نرم افزاری آیفون ها اومده نوآوری نیست خود تیم کوک شخصا هم نمیتونه شما رو قانع بکنه .

bvb

باید قبول کرد کهسیاست های تیم کوک اشتباهه این جوری پیش بره اپل به سرنوشت بدی دچار میشه

babak note

میخوای جریان نداشته باشه،والا…

ناصر

اپل پول خوار

Sajjad

اوفففففففففففففففف
یک هفته اینترنت نداشتم!!!! میدونی ینی چی؟
زندگی دوباره…

saro salehi

بابا بس کنید استیو جابز استویز جابز،استیو جابزو کردید خدا ،روزی ۳ پست از استیو جابز میزارید،چی کار کرد جیب مردمو داره با قیمت های نجومی خالی میکنه

SONY 1946

این سایت های ایرانی و جهانی از اپل و استیو جابز بت ساختن :wacko:

Different_boy

بد نیست کتاب زندگی نامه استیو جابز رو بخونی.حتما طرز تفکرت عوض میشه.کاری به این ندارم که ایفون چنده و گرونه و اینها.ایفون فقط یکی از انقلاب های جابز بود.کسی بود که ۶ صنعت رو متحول کرد!!!!انسان عجیبی بوده.فکر نمیکنم کلهم شرکت سونی اینهمه تحول ایجاد کرده باشه که استیو یک تنه دنیارو بهم ریخت.

mohamad_k

کسی که حتی یه خط برنامه نویسی بلد نبود اما انقد قدرت داشت که صنعت گوشی های هوشمند رو متحول کرد و خیلی از سیاست هاش هنوز داره اجرا میشه مطمئن باش اسمش تا ابد باقی میمونه رو زبون مردم . شما از آیفون خوشت نمیاد مجبور نیستی پشت استیو جابز بد بگی به شما که بدی نکرد جیب مردم رو خالی .

SONY 1946

یکی از بدی های اپل این هست که گوشی که ۲۰۰ دلار براش تموم میشه، ۱۰۰۰ دلار میفروشه :negative: واقعا ادم متاسف میشه براش :negative:

bvb

آره سونی هم بعضی گوشیاشو بدون هندزفری ۹۵۳ دلار میفروشه ضمنا قیمت جهانی آیفون تقریبا هم اندازش با قیمت پرچمدارای بقیه شرکتا منتها تو ایران قیمتش اینجوریه

SONY 1946

فقط داخل ایران،هندزفری ها رو بر میدارن،و همین که گوشی سالم بهت بدن شانس اوردی :wacko:
ولی سونی برای تمام جهان بهتری هندزفری هاش میزاره ، هندزفری هایی با فناوری hi_res و نویز کنسلینک هست

mohamad_k

مگه گوشی های دیگه چقد براشون تموم میشه که انقد میفروشن دوست عزیز؟ الان سامسونگ با بدنه پلاستیکی یا ال جی و اچ تی سی که قیمتشون با آیفون شاید ۳۰۰ تومن اختلاف داشته باشه تو پرچم داراش ,کیفیتشون خیلی بالاتره ؟

حبیب

یک میلیون کارگر چینی تو خط تولید کارخونه های اپل؟! تازه میخواد تمام و کمال بِسپُره دست این چشم بادومی ها :wacko:

mohamad_k

چون براش ارزون تر تموم میشه با این کار.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....