حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تکنولوژی ضد لیزر ، سپر دفاعی جدیدی در راه هواپیما‌های بدون سرنشین

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

تکنولوژی ضد لیزر (Anti-Laser Technology) فناوری جدیدی است که عنوان سپر دفاعی هواپیماهای بدون سرنشین شناخته می‌شود. این تکنولوژی که نمونه مشابه آن در فضاپیماها دیده می‌شود، می‌تواند پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین را به سلاح‌های نظامی سرسختی مبدل کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هنگامی‌که بحث از هواپیماهای ویرانگر بدون سرنشین در میان است همواره عده زیادی به فکر راهکارهایی برای جلوگیری از فعالیت این پرنده‌های نابودگر و از بین بردن آن‌ها هستند. تکنولوژی ضد لیزر قابلیتی است که پهپاد های نظامی را از شر دشمنان خلاص کرده و این فرمانروایان کوچک اسمان را به تجهیزات نظامی بسیار قدرتمندی مبدل می‌سازد.

کمپانی Adsys Controls واقع در کالیفرنیا راهی برای حل این موضوع و افزایش ضریب امنیت پهپاد ها پیداکرده که آن را تحت عنوان تکنولوژی ضد لیزر عرضه کرده است. این تکنولوژی درواقع با بهره‌گیری از سیستم اختلال در هدف‌گیری توسط لیزر، احتمال شکار شدن این شکارچیان کوچک را به‌شدت کاهش می‌دهد. ازآنجایی‌که اغلب سیستم‌های ردیابی و هدف‌گیری پیشرفته نظامی با لیزر کارکرده و اهداف خود را با استفاده از هدف‌گیری لیزری نابود می‌کنند، این تکنولوژی ضد لیزر با ایجاد اختلال در سیستم‌های هدف‌گیری نظامی سبب جلوگیری از هدف‌گیری دقیق سلاح‌های نظامی بر روی هواپیماهای بدون سرنشین می‌گردد.

تکنولوژی ضد لیزر

به گفته کارشناسان این کمپانی، محصول جدید آن‌ها با نام Helios (هلیوس) که به تکنولوژی ضد لیزر مجهز شده می‌تواند اطلاعات دقیقی از پرتوهای لیزری ورودی را دریافت کند. تشخیص و شناسایی ویژگی‌های کلیدی پرتوهای لیزری هدف‌گیری مانند میزان قدرت، طول‌موج، فرکانس پالس و منبع تابش سبب شده تا پهپاد با تاباندن یک پرتو اخلالگر سبب ایجاد شکاف در طیف‌های لیزر ورودی شده و از هدف‌گیری در امان بماند.

تکنولوژی ضد لیزر پهپاد ها را به شکارچیانی مهارنشدنی مبدل خواهد کرد

برایان گلدبرگ مدیرعامل شرکت Adsys Controls عنوان داشت که این تکنولوژی می‌تواند به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات حفاظت از هواپیماهای بدون سرنشین به کار گرفته شود. اگرچه او اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد این سیستم را منتشر نکرده است اما شواهد حاکی از آن است که تکنولوژی ضد لیزر در نوع خود بی‌نظیر بوده و کمتر سیستمی می‌تواند به‌دقت این تکنولوژی دست یابد.

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/09/anti-laser-technology-protect-drones/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید