بستن
ترنجی

تولید هایما S7، شاسی بلند جدید ایران خودرو آغاز شد

no thumb

تولید دومین محصول شاسی بلند گروه صنعتی ایران خودرو به نام هایما اس ۷ در خراسان رضوی آغاز شد.

عملیات اجرایی راه اندازی خط خودروی جدید هایما در شرکت ایران خودرو خراسان، از آبان سال ۱۳۹۳ به صورت جدی  آغاز شد و در چهار حوزه بدنه، رنگ، تزیینات و لجستیک به اجرا درآمد. خطوط تولید محصول جدید با بهره گیری از ظرفیت پیمان کاران داخلی، در مدت ۱۱ ماه آماده و راه اندازی شده است.

 این گزارش می افزاید: ساخت داخل ۴۰ درصد از قطعات و مجموعه های این محصول هدف گذاری شده و با تولید آن، سالانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه، بسته به تقاضای بازار به ظرفیت تولید خودروهای شاسی‌بلند افزوده خواهد شد.

 هایما اس ۷ از نوع شاسی‌بلند (SUV) تک‌دیفرانسیل، محرک جلو و فول آپشن است و در دو کلاس اتوماتیک و دستی با حجم موتور دو لیتری و ۱۳۰ اسب بخار توان تولید می شود.

 تولید آزمایشی اس۷ مطابق برنامه، از ۱۳خرداد (نیمه شعبان) در سالن بدنه سازی آغاز و اولین بدنه در روز ۲۱ خرداد، کامل و به سالن رنگ ارسال شد.

 از آن جا که تغییرات در سیستم های انتقال خط، شاهین های حمل بدنه، هنگرها و نشیمن های ایستگاه های مکانیکی، اسکیدهای حمل بدنه و سایر تجهیزات انتقال باید علاوه بر سوزوکی برای محصول جدید نیز انطباق می یافت، مجموعه ای از فعالیت های طراحی، ساخت، انتخاب پیمانکار و نظارت در این فرایند انجام شده است.

 در فرایند آماده سازی تولید این محصول، سازه فلزی خط تولید بدنه به طول ۷۲ متر و به وزن تقریبی ۳۹ تن و تاسیسات مکانیکی خط تولید هایما به وزن تقریبی دو تن طراحی و اجرا شده است. در این عملیات، علاوه بر طراحی و نظارت بر اجرای شش دستگاه تابلوی برق اصلی به همراه کابل کشی، خط تولید بدنه سازی با متعلقات آن در کم تر از ۱۰روز و بیش از ۶۰۰متر ریل نصب شده است. به دنبال راه اندازی یک خط جدید در سالن بدنه سازی، بیش از ۱۰دستگاه فیکسچر بدنه سازی به همراه سیستم انتقال بین ایستگاهی بدنه ها نصب و  ۶۰دستگاه گان جوش کاری همراه با متعلقات آن مونتاژ نصب و تنظیم شد که به این موارد نصب تجهیزات جانبی و تمامی زیرپایی های خط تولید بدنه هایما را نیز باید افزود.

machinemag

0
0
برچسب ها: ایران خودروهایماs7

صدرا مخملی

نویسنده صدرا مخملی

شروعی تازه ....

۹نظر

  1. همه ی اینا رو نصب کردن دستشون درد نکنه اما اینا خط مونتاژه، هروقت ایران خودرو خودش ماشینی رو طراحی کرد و ساخت اونوقت میشه خودرو ساز واقعی،مگرنه الان یه مونتاژ کار بی کیفیت بیش نیست.دیگه از بی کیفیتی ماشینای داخلی گفتن فقط خراب کردن اعصاب خودم و خودتونه

    0
    0
  2. ایران خودرو در ساخت همین خودرو ی شاسی کوتاه مانده ؛)
    با موتور ۲ لیتری،اونم موتوری که ساخت ایران یا چین باشه چطور ماشین میخواد حرکت کند؟؟؟!
    فکر کنم شتابی حول ۲۰ یا ۳۰ ثانیه داشته باشد ؛)
    البته بلا نسبت بعضی ها در ایران عقده ی خودرو شاسی بلند دارند! این خودرو و خودرو های چینی برای کسانی ساخته شده که به این نوع خودروها علاقه دارند ولی پول زیادی ندارد!
    البته کسی که چنین چیزهایی سوار شود صرفا جهت شاسی بلند بودن،،،،،

    مچکر از همه دوستان

    0
    0
  3. این آت و آشغالا چیه از پشت کوههای چین میارن اینجا. هایما چی هست اصلا؟ کدوم دیوانه ای ۸۰-۷۰ تومن میده به این آشغال که توی ویران خودرو دزد سرهم شده؟
    زمان قبل انقلاب زمان برادران خیامی همین ایرانخودرو یک ماشین اسپرت کاملا بومی ساخته بود و قرار بود توسعه ش بده و حتی صادر کنه ولی الان باید وارد کننده جک و مک و جیلی بیلی و چهارتا مزخرف دیگه باشیم

    0
    0
  4. مشکل از پایه و ریشه خودرو سازی هست
    نه اینا
    چیزی که زیاده ماشین چینی
    چه دلیلی داره خط مونتاژش رو هم بیارید!!? تاثیری رو قیمت مصرف کننده نداره فقط سود سازنده بیشتر میشه
    نیاز بازار رو حس نمیکنن که مردم به خودرو اروپایی ژاپنی و امریکایی نیاز دارن نه رنگ به رنگ اشغال چینی

    0
    0
  5. سوزوکی که واقعا ماشین آشقالی بود قطع به یقین این هم آشقاله
    بهترین بازارای ماشین الان توی مناطق آزاده خیلی ساده و بی آلایش میری هرچی دلت خواست ورمیداری میاری لذتشو میبری پول گمرکم الکی الکی نمیریزی تو جیبشون. من که واقعا خوش حالم تو اهواز. حداقل از لحاظ ماشین ^_^

    0
    0

درج نظرات: