حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: نمونه فیلم برداری ۴K گوگل پیکسل (Google Pixel)

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | تماشا کنید، گوگل

گوگل پیکسل با دوربین بسیار خوبی ارایه شده است. جالب این که در شب معرفی این دو دستگاه، خود گوگل امتیاز تست DxO این دستگاه ها را برای دوربین شان منتشر نمود. امتیاز ۸۹ در آزمایشگاه DxO برای گوگل پیکسل به معنی سطح بسیار بالا در عکاسی و البته فیلم برداری است. گوگل نمونه تصاویر ثبت شده توسط پیکسل را ارایه نمود و دیدیم که این دستگاه واقعا برای عکاسی دوربین قابلی دارد. اما تمام کاری که با دوربین موبایل می کنیم عکاسی نیست، فیلم برداری نیز روش پر جزئیاتی برای ثبت خاطرات است. گوگل پیکسل در فیلم برداری چه عملکردی خواهد داشت؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

می دانیم که در فیلم برداری یکی از موارد مهم بعد از رزلوشن تصویر و البته موارد تکنیکی مربوط به لنز و پردازش نرم افزاری، لرزشگیر است. لرزشگیرها به دو صورت در موبایل استفاده می شوند، یک به صورت سخت افزاری و دو به صورت نرم افزاری. لرزشگیر نرم افزاری را EIS و لرزشگیر سخت افزاری را OIS می نامند. تاثیر EIS در هنگام فیلم برداری مشخص می شود، حال آنکه لرزشگیر OIS برای عکاسی و فیلم برداری استفاده می شود.

EIS به صورت نرم افزاری عموما برای ویدیوهایی با رزلوشن تصویر FHD در دسترس بود اما حالا می دانیم که گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال می‌توانند به صورت ۴K همراه با EIS فیلمبرداری کنند. این اما در خروجی فیلم برداری ۴K چه میزان می تواند موثر باشد؟ اجازه بدهید ویدیو زیر را ببینیم:

[aparat id=”lQw6Y”]

همین ابتدا عرض کنیم که اگر خواهان نسخه رزلوشن ۴K این ویدیو هستید می توانید از لینک زیر و از یوتیوب تماشا کنید:

تماشای نمونه ویدیوی ۴K ثبت شده توسط گوگل پیکسل در رزلوشن ۴K از یوتیوب

این ویدیو توسط آقای Bertoli ثبت شده است و در آن از تجهیزات لنز استفاده نشده و فقط از ریلهای مخصوص فیلم برداری برای حرکت در طول و عرض بهره برده اند. هر جند کمی جزئیات کمتر از حد انتظار به نظر می رسد و یکی از دلایل آن می تواند کم کردن حجم توسط یوتیوب باشد اما در مجموع می توان گفت خروجی بسیار دلچسبی از پیکسل بدست آمده است. نظر شما چیست؟ چقدر با موبایل خود فیلم برداری می کنید و در چه رزلوشنی یا نرخ فریمی؟ چه فاکتورهایی برای شما در فیلم برداری اهمیت دارد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Cinematic-demo-reel-highlights-the-strengths-of-Google-Pixels-camera_id86929″][/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)