حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلویزیون نامرئی پاناسونیک: شگفتی جدید نمایشگر های خانگی

تلویزیون نامرئی کمپانی نام‌آشنای پاناسونیک پس از رونمایی توسط این شرکت توانست نظر بسیاری از منتقدان عرصه نمایشگرهای خانگی را به خود جلب کند. این تلویزیون هوشمند به عقیده کارشناسان نسل آتی نمایشگرهای صفحه تخت خانگی را خلق خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ازآنجایی‌که نمایشگرهای خانگی در قالب تلویزیون‌های صفحه تخت با ورود خود به بازار فروش و راه‌یابی به خانه‌ها نتوانستند آن‌چنان تحولی را در تاریخ این نمایشگرها ایجاد کنند، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون‌های خانگی وارد رقابتی دشوار برای ایجاد محصولی منحصربه‌فرد و درعین‌حال نوآورانه شدند تا شاید به این وسیله نام خود را در تاریخ این نمایشگرها به ثبت رسانند.

پاناسونیک که در زمینه تولید قطعات و وسایل الکترونیکی پیشینه بسیار قدیمی دارد، توانست تا با معرفی جدیدترین محصول خود در نمایشگاه CEATEC واقع در ژاپن بار دیگر نام بلندآوازه خود را به‌عنوان برندی هوشمند و خلاق به گوش جهانیان برساند. تلویزیون نامرئی کمپانی پاناسونیک که در این نمایشگاه از آن پرده‌برداری شد، ویژگی بسیار جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که قطعاً با شنیدن آن تعجب خواهید کرد.

هنگامی‌که در حال استفاده از این تلویزیون هستید کاملاً شبیه سایر تلویزیون‌های معمولی و رایج است اما شگفتی جایی خودنمایی می‌کند که شما این نمایشگر خارق‌العاده را خاموش می‌کنید. آنجاست که گویا با خاموش کردن تلویزیون اثری از آن بر روی دیوار را میز شما باقی نمی‌ماند! تلویزیون نامرئی پاناسونیک به نحوی طراحی‌شده که هنگام خاموش شدن دقیقه همانند یک شیشه سطحی صاف و شفاف خواهد داشت به‌گونه‌ای که شما می‌توانید اشیا پشت تلویزیون را ببینید!

تلویزیون نامرئی پاناسونیک، ایده‌ای خلاقانه در نسل جدید نمایشگر های خانگی

با توجه به گزارش‌های Mat Smith مشخص شد که کمپانی پاناسونیک به‌طور هوشمندانه‌ای شبکه‌ای از سیم‌ها و قطعات الکترونیکی را در یک پانل شیشه‌ای جاسازی کرده و این پانل را در قالب تلویزیون نامرئی معرفی کرده است. این تلویزیون نامرئی به لطف طراحی بی‌نظیر خود قابلیت تغییر اندازه و حتی تغییر مکان را به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر برای شما به ارمغان خواهد آورد. حتی می‌توانید از این نمایشگر OLED به‌عنوان درب شیشه‌ای کابینت‌های خود بهره ببرید.

نکته قابل‌توجه در مورد این نمایشگر، بهره‌گیری آن از فناوری OLED (organic light emitting diode) است. این فناوری به پیکسل‌های موجود در صفحه‌نمایش این اماکن را می‌دهد که هر یک منبع نوری واحد را برای خود برگزینند درحالی‌که پیکسل‌ها در نسل‌های قدیمی تلویزیون‌های هوشمند وضعیت دیگری را تجربه کرده بودند.

 تلویزیون نامرئی

وجود لایه بسیار نازک پلاستیکی بین دو الکترود اصلی در قسمت بالایی تلویزیون نامرئی پاناسونیک این امکان را فراهم می‌آورد تا هنگام قطع شدن سیگنال و جریان الکتریکی، تلویزیون به صفحه‌ای صاف و شفاف مبدل گردد.

تلویزیون‌های OLED به لطف بهره‌گیری از این فناوری مصرف انرژی بسیار بهینه‌تری را نسبت به مدل‌های سنتی و قدیمی نمایشگرهای خانگی ارائه می‌کنند به همین دلیل است که امروزه شاهد کاهش ضخامت تلویزیون‌ها و نازک شدن آن‌ها هستیم. شرکت‌های فعال در عرصه فناوری امیدوارند تا روزی موفق به طراحی و ساخت پانل‌های نمایشگر انعطاف‌پذیر شوند. به گفته کارشناسان تکنولوژی این تلویزیون‌ها قادر خواهند بود تا همانند کاغذ خم‌شده و در قالب رول‌های دایره‌ای شکل عرضه شوند.

ازآنجایی‌که خانه‌ها نیز با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییرات فراوانی شده‌اند، کارشناسان فروش پاناسونیک معتقدند کاربران قادر خواهند بود تا با بهره‌گیری از این تلویزیون نامرئی، دستگاه‌های هوشمند خانگی، وسایل الکترونیکی و پخش موزیک خود را کنترل کنند.

مهندسان و طراحان این تلویزیون عنوان داشتند که این تلویزیون ممکن است در نسخه نهایی بسیار هوشمندتر عمل کند. برخلاف پیشرفت‌های خوب پاناسونیک در زمینه طراحی و تولید این نمایشگر به نظر می‌رسد که این کمپانی تا ۳ سال آینده قصد عرضه تلویزیون نامرئی خود به بازار فروش را ندارد.

نظر شما در مورد تلویزیون نامرئی پاناسونیک چیست؟ آیا این تلویزیون هوشمند می‌تواند تحولی عظیم در صنعت تولید نمایشگرهای خانگی ایجاد کند؟

[aparat id=”a46fw”]

[button type=”link” link=”http://www.sciencealert.com/this-prototype-tv-becomes-invisible-when-it-s-switched-off” size=”btn-medium” target=”blank”]sciencealert[/button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

عالیه

mousavi007

سلام
فون ارنا مقایسه جدید از دوربین موبایلا گذاشته
بی زحمت پوشش بدید

moazez

تکنولوژی در دستان ژاپنیهاست. چندوقت دیگه سامسونگ و الجی یه کپی از این میفرستن بازار. فقط منتظرن ژاپن بسازه و اینا کپی کنن.

Milad.tech

بعد از سوپر آمولد اج سامسونگ در اسمارتفون ها و OLED TV ال جی این جالبترین تکنولوژی نمایشیه که میبینم
البته این انصافا از هر دوی اونا شگفت انگیزتره
پاناسونیک در زمینه ی نمایش فوق العاده قویه اما حیف محصولاتش اینقدر گرونه که تو ایران اصلا وارد نمیشه
اگرم وارد میشه خیلی محدوده

moazez

اون oledالجی اختراع تازه ای نیست.سونی ۱۰سال پیش همچین تلویزین معرفی کرده بود.

Arashhx

الان اولد الجی دقیقا جالبه ؟ کاری به کیفیتش ندارم، قبول دارم عالیه، ولی اینکه الجی اولد زده دقیقا کجاش جالبه؟؟؟؟ مگه فقط الجی اولد میسازه یا اینکه اختراع الجیه؟؟؟؟؟؟؟

usa

تکنولوژی دست usa هست

Jaredy

ممل آمریکایی :)))))))))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید