حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییرات وزن بدن در طول روز، یکی از عوامل نگران کننده برخی افراد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

تغییرات وزن بدن در طول روز یکی از عواملی است که امروزه سبب نگرانی بسیاری از جوامع جهانی شده است. وزن بدن ما انسان‌ها در طول تحت عوامل مختلفی تغییر می‌کند اما به گفته کارشناسان سلامت، این یک امر طبیعی است. با ما در ترنجی همراه باشید.

اگر در صبح، درست پس از بیدار شدن از خواب وزن خود را اندازه‌گیری کرده و مجدداً این کار را شب‌هنگام و قبل از رفتن به رختخواب تکرار کنید به‌طور شگفت‌انگیزی شاهد نتایج متفاوتی خواهید بود. بسیاری از این تغییرات وزن در طول روز به دلیل عوامل مختلفی ازجمله غذا خوردن، نوشیدن مایعات، حمام رفتن و… به وجود می‌آیند.

وزن بدن ما در طول روز می‌تواند تا ۵٫۵ پوند (۲٫۵ کیلوگرم) تغییر کند که در این بازه وزنی میزان کالری دریافتی و مقدار انرژی مصرف‌شده توسط بدن بسیار حائز اهمیت است چراکه یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده میزان تغییرات وزن بدن در طول یک روز میزان کالری مصرفی توسط اندام‌ها و ارگان‌های مختلف است.

اگر به تأثیر آب در وزن بدن افراد نگاهی داشته باشیم می‌بینیم که به‌طور متوسط بین ۵۲ تا ۵۵ درصد بدن زنان را آب تشکیل داده اما این موضوع در مورد بدن مردان شاخص ۶۰ درصد را نشان می‌دهد. به همین دلیل کارشناسان و متخصصان تغذیه و سلامتی نوشیدن ۹ لیوان مایعات (آب) در روز را برای بانوان و نوشیدن ۱۳ لیوان آب در روز را برای آقایان پیشنهاد می‌کنند. این شاخص نوشیدن مایعات صرفاً به دلیل ساختار فیزیکی اندامی و ارگانی بدن مردان است و به همین دلیل بدن آقایان نسبت به بانوان نیازمند مصرف مایعات بیشتری در روز است.

به گفته کارشناسان تغییرات وزن بدن در طول روز، امری کاملا طبیعی است.

تغییرات وزن

اگر شخصی دچار مسمومیت غذایی یا استفراغ‌های شدید گردد بیش از ۱ گالن (۳٫۸ لیتر) از آب بدن خود را از دست خواهد داد، پس در چنین شرایطی لازم است تا شخص بیمار بیش‌ازحد معمول مایعات مصرف کند. در چنین شرایطی از بیماری وزن بدن تا ۸ پوند (۳٫۸ کیلوگرم)  کاهش پیدا خواهد کرد و فرد طی تغییرات این چنینی به ضعف شدیدی دچار خواهد شد.

در پایان می‌توان گفت اگر در سلامتی کامل هستید و از بیماری خاصی رنج نمی‌برید، نگران تغییرات وزن بدن خود در طول روز نباشید چراکه این موضوع یک امر طبیعی است.

[su_button url=”http://www.sciencealert.com/you-lose-weight-every-day-here-s-where-it-goes” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]sciencealert[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عارف کمانی

سلام :)))
حالا که صحبت از تغییرات وزن شد لازمه که بنده هم تجربه خودم رو به اشتراک بگذارم
با تمامی مواردی که در مطلب گفته شده موافقم
اما یکی از چیزهایی که روی تغییرات وزن بنده خیلی تاثیر داره استرسه. برای مثال روزی بوده که به خاطر استرس ۳ کیلو وزن کم کردم اما این استرس اگر خیلی شدید باشه منجر به این موضوع شده که من برای پرت کردن حواسم دائما تنقلات بخورم و این خودش خیلی رو وزن بنده تاثیر داشته
خلاصه رفقا قدر سلامتیتون رو بدونید و نزارید به همین راحتی وزنتون زیاد بشه که مثل من پشیمون میشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید