حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلط قاطع ۸۶٫۲ درصدی اندروید بر بازار تلفن های همراه هوشمند طی چارک دوم سال ۲۰۱۶

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

اندروید سیستم عامل محبوب موبایل از شرکت گوگل است که کمتر کاربری آن را نمیشناسد و حداقل یک بار با آن تجربه کاربری نداشته است. اندروید پس از ارایه گسترده خود در ابتدای سال ۲۰۰۹ رشد بی نظیر و پرسرعتی داشته که به در مقابل دیگر رقبا می توان عظمت آن را به وضوح حس کرد. در ادامه مطلب با ترنجی باشید تا نگاهی داشته باشیم به سهم سیستم عامل های مختلف در چارک دوم سال ۲۰۱۶ و البته فراز و فرودهای سیستم عامل های مطرح بازار از سال ۲۰۰۹ تا کنون را بررسی کنیم.

Android-captured-86.2-of-global-smartphone-sales-in-the-second-quarter

همانطور که در نمودار بالا می بینید، از ابتدای سال ۲۰۰۹ و با ارایه سیستم عامل نو پای اندروید، رشد این سیستم عامل نیز پس از یک سال با همان شیبی که سهم سیستم عامل خاطره انگیز سیمبین کم شده است، رو به بالا رفته و این سعود تا آنجا ادامه پیدا می کند که اندروید در سال ۲۰۱۲ یعنی ۳ سال پس از عرضه عمومی می تواند محبوب ترین سیستم عامل موبایل تاریخ شود.

در این بین می بینید که دیگر سیستم عامل ها تا پایان سال ۲۰۱۳ تقریبا به طور کامل از بازار حذف می شوند و تنها سه سیستم عامل مطرح اندروید، iOS و ویندوزموبایل باقی می مانند. اگر مرگ تدریجی سیستم عامل مایکروسافت را در نظر نگیریم، نمودار سهم اندروید و iOS از بازار تقریبا قرینه همدیگر است و سهم بازار بین این دو سیستم عامل در حال تقسیم است. بدین صورت که طبق دوره های متفاوت و مشخص، با افزایش سهم اندورید سهم iOS کمتر شده و همینطور برعکس.

حال در پایان چارک دوم سال و در بازه عدم حضور آیفون های جدید در بازار می بینیم که طبق بازه های مشخص قبلی، سهم iOS رو به کم شدن و سهم اندروید رو به افزایش است. در این شرایط است که اندروید به بالاترین سهم خود در بین سیستم عامل های هوشمند رسیده است و رکورد ۸۶٫۲٪ را رقم زده است. انتظار می رود طبق دوره های گذشته این رکورد شکنی در پایان چارک سوم سال ۲۰۱۶ نیز ادامه داشته باشد و این رکورد دوباره جا به جا شود.

Nearly-297-million-Android-handsets-were-shipped-in-the-quarter

از نظر تعداد فروش نیز می توانید نمودار بالا را بررسی کنید، نظر شما درباره سهم سیستم عامل های مختلف در بازار موبایل چیست؟ شما از چه سیستم عامل و چه نسخه ای از آن استفاده می کنید؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Data-shows-Android-accounting-for-record-high-86.2-of-smartphones-sold-during-Q2_id84332″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

یه سوال از دوستان اندرویدی دارم. ممنون میشم کسی میدونه جواب بده.
چجوری میتونم تقویم گوگل رو تو گوشی شمسی کنم؟

Ali.R

دانلود تقویم + آموزش اضافه کردن تاریخ شمسی:

http://www.apktops.ir/android-google-calendar.html/

Shahspik

خیلی ممنون. بهتر از هیچیه :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)