حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحقیقی می‌گوید کاربران آیفون غیرقابل‌ اعتمادتر از کاربران اندروید هستند

وقتی موضوع خرید گوشی هوشمند به میان می‌آید، معمولا صحبت از مقایسه سخت‌افزاری، سیستم عامل و حتی جنبه‌های زیبایی شناختی دستگاه‌ها مطرح می‌شود. در کنار همه اینها، تحقیق جدیدی ادعا کرده است که بسته به انتخاب نوع گوشی هوشمند می‌توان دریافت خصوصیات فردی خریدار از چه قرار است.

نکته درخور توجه این تحقیق این است که کاربران آیفون در مقایسه با کاربران اندروید افرادی غیر قابل اعتماد هستند. همچنین این افراد گوشی‌های هوشمند خود را به مثابه وسیله‌ای که معرف شخصیت آنها است در نظر می‌گیرند.

این مطالعه که به همت دانشجویان دانشگاه لینکلن و دانشگاه لنکستر در انگلیس صورت گرفته پاره‌ای از ویژگی‌های شخصیتی جالب کاربران آیفون و اندروید را فاش کرده است. در بخشی از این تحقیق، ۵۳۰ نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند و از آنان سوالاتی درباره گوشی‌های آیفون و نیز زندگی‌ شخصی‌شان در فاصله زمانی سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۶ پرسیده شد.

پژوهشگران می‌گویند:

«در این بررسی ما دریافتیم که دارندگان گوشی‌های آیفون عمدتا زن و جوان هستند و دغدغه فزاینده‌ای در خصوص گوشی هوشمند خود دارند که معرف شخصیت آنها باشد.»

از این تحقیق علاوه بر استخراح یافته‌های جالب توجه مورد اشاره مواردی نیز که از سوی محققان پیش بینی شده بود به دست آمد؛ مواردی که در کمال شگفتی از سوی دارندگان گوشی آیفون مورد تایید واقع شد.

محققان در این باره نیز اظهار می‌کنند:

«از جمله دیگر تفاوت‌های اساسی شخصیتی دارندگان گوشی‌های آیفون این بود که تواضع کمتری در آنان مشاهده شد و میزان احساس و عاطفه در این افراد فوق‌العاده بالا بود.»

پژوهشگران با کمک این پژوهش موفق به ترسیم مدل آماری شدند که به آنان این امکان را می‌داد تا به شکل صحیحی نوع تلفنی که افراد داشتند را حدس بزنند و بر اساس آن در ۷۰ درصد موارد پی به نوع پاسخ آنها در مواجه با پرسش‌های از قبل تعیین شده ببرند.

با این که پیش بینی نوع رفتار شخصی بر مبنای مدل گوشی هوشمند به میزان زیادی جای بحث و مناظره داشت اما یافته‌های این تحقیق در حداقل شکل ممکن بسیار جالب توجه بود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/iphone-users-more-dishonest-than-android-smartphone-users-see-their-phones-as-status-objects-study-1629681″]gadgets[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار