حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی دو نکسوس جدید گوگل مشخص شد؛ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر ماه) منتظر باشید!

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

چندی پیش اعلام کردیم که یک منبع کره‌ای، به صورت غیر رسمی تاریخ عرضه دو نکسوس بعدی گوگل را لو داده است. این تاریخ برابر با ۷ مهر ماه یا همان ۲۹ سپتامبر بود؛ زمان معرفی نکسوس ۵ سال ۲۰۱۳، همین منبع کره‌ای، تاریخ انتشار درست را لو داده بود و همانگونه که تاریخ تکرار شده و نکسوس ۵ جدیدی معرفی خواهد شد، این منبع کره‌ای هم خودی نشان داده و تاریخ درست را چندی پیش، منتشر کرد. همه‌ی ما تقریبا از برنامه گوگل در روز ۲۹ سپتامبر خبر داریم، دو دستگاه نکسوس معرفی خواهند شد که یکی نام الجی و دیگری نام هوآوی را در کنار نام بزرگ نکسوس در پشت دستگاه، خواهند داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مروری بر تمام اطلاعات منتشر شده داشته باشیم.

بر طبق رسم قبلی، گوگل هر ساله یک دستگاه هوشمند نکسوس معرفی می‌کرد (بدون احتساب تبلت‌های سری نکسوس). هدف از این عرضه، نشان دادن یک دستگاه اندرویدی خالص بود؛ اندروید خامی که بر روی دستگاه‌های نکسوس قرار می‌گیرند، طراحی ساده‌تر و سخت‌افزاری قدرتمند، علاقه‌مندان خاص خود را دارند. معمولا این دستگاه‌ها در کنار سخت افزار خوبی که ارائه می‌دهند، دارای قیمت مناسبی هم هستند که البته با ارائه نکسوس ۶، کمی رسم قبلی زیر پا گذاشته شد. اما امسال، دو دستگاه متفاوت، از دو کارخانه مختلف خارج خواهند شد!

اگر یادتان باشد، در هنگام معرفی نکسوس‌های مختلف، آنقدر تصویر و ویدئوهای مختلف از آن‌ها به بیرون درز پیدا می‌کند که گویی قبل از معرفی رسمی، توسط لو دهندگان معرفی شده‌اند! نکسوس ۵ را به یاد آورید، تقریبا چیزی نمانده بود که از آن لو نرود! حتی قیمت آن هم قبل از معرفی، لو رفته بود. این دو دستگاه هم از این قاعده مستثنی نیستند و تقریبا اطلاعات مهمی از خود منتشر کرده‌اند!

در هر دو دستگاه مشخصاتی کلی، به صورت یکسان وجود دارد؛ اندروید خام، یک ویژگی اصلی در سری نکسوس بوده که مسلما در این دو نکسوس هم وجود خواهد داشت، نسخه‌ای که همه ما به تازگی با آن آشنا شده ایم، نسخه ۶٫۰ اندروید با نام مارشمالو است. مشخصه یکسان بعدی، دو اسپیکر در جلوی دستگاه خواهد بود که با اندروید مارشمالو، کنترل آن‌ها ساده‌تر از قبل می‌باشد. با حسگر اثر انگشت هم آشنایی دارید و این دو نکسوس هم از این تکنولوژی بهره‌مند هستند. این اسکنر جایی بهتر از پشت قاب این دو دستگاه پیدا نکرده و همان مکان جا خوش کرده است. تکنولوژی اتصال نوع C یو اس بی‌ هم در دو دستگاه وجود دارد. اما به مشخصات جزئی‌تر که برسیم، باید دو دستگاه را در جایگاه مختص به خود بررسی کنیم.

نکسوس ۵ مدل ۲۰۱۵

nexus-5-h1

نکسوس ۵ دوباره بازگشته است اما با تغییراتی اساسی؛ این نکسوس از یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی بهره می‌برد. قلب تپنده‌ای که الجی برای آن برگزیده است، اسنپدراگون ۸۰۸ با ۳ گیگابایت رم می‌باشد. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، در پشت دستگاه قرار خواهد داشت.

نکسوس هوآوی

Newly-leaked-Huawei-Nexus-pictures

به نظر می‌رسد نکسوسی که توسط هوآوی ساخته می‌شود، دارای اسنپدراگون ۸۱۰ بوده و این یعنی مشخصاتی بهتر و قوی تر نسبت به نکسوس ۵٫ البته این نکسوس، در واقع نکسوس اصلی امسال است که با یک نسخه ۶۴ گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد. صفحه نمایش آن نیز بزرگ‌تر و ۵٫۷ اینچ خواهد بود.

تنها کاری که مانده است، انتظار برای ۷ مهر ماه و مشاهده این دو دستکاه به صورت رسمی از سوی گوگل می‌باشد.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/The-new-Google-Nexus-phones-are-coming-event-set-for-Sept-29th_id73304″ target=”blank” background=”#159f84″]PhoneArena[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد

نکسوس ۶ خیلی زیباتر از این دوتا بود

MahdiDE

هیچی نمی گم ، جز این که ای کاش گوگل نکسوس دوم رو به جای شرکتی مثل هوآوی ( که از اساس کارش کپی بوده
و هیچ نوآوری “کاربردی” رو نداشته ) به شرکت های دیگه مثل سونی ، اچ تی سی یا حتی سامسونگ ( با این که دل
خوشی ازش ندارم ) . هر چند ته دلم میگه کاش میداد اچ تی سی تا از این وضعی که بهش دچار شده در میاد و کمکی بهش
می شد ( از یادمون نرفته که اولین گوشی اندرویدی رو گوگل با همکاری اچ تی سی وارد بازار کرد ) .
به نظرم یجورایی با این کارش اصالت شرکت های دیگرو زیر سوال برد و گفت که زیاد مهم نیست برام … :negative:
ای کاش شرکت های متفرقه چینی که دارن بازار رو بهم میریزن از بین برن و شرکت های اصیل و با سابقه جایگاه خودشون رو
پیدا کنن :good: :good: :good:

Shahspik

لوگو قدیم گوگلو 🙂
انگار دیروز بود. هی روزگار چقد زمان زود میگذره. :/

zanyar

نکسوسای امسال : فاجعه به تمام معنا در طراحی !
یه عمر گوشیهای …. رو که دوربینشون زده مسخره کردم آخرشم دامن نکسوس رو گرفت. ( چون من عموما انتخابام بین نکسوس و موتو هست ). من که نکسوس ۶ رو نگه میدارم تا یه سال دگ. هر چند عاشق moto style شدم ولی چیزی خاصی سر نداره وایمیسم یه سال دگ اگه نکسوس این باشه یه سال دگ که هیچ وگرنه موتو بدون شک انتخابم خواهد بود. حقا که فقط motorola و htc میتونن چیزی رو بزن در حد نکسوس بودن. سونی هم خوبه ولی طراحی و دیزاین کاریش به نکسوس نمیخوره که معمولا گوشیهایی میزنه با لبه های خم. الجی و سامی هم که فقط تو کار پلاستیک ان ( با احترام به این دو ولی سامسونگ پلاستیکیاش از این فلزیاش بهتر بود) هواوی هم نگاه توروخدا چی زده من اصلا حرفی برا گفتن ندارم. دستگاهی به این زشتی ندیده بودم تا حالا :wacko:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....