حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیش از ۸۰ درصد ویندوزفون‌ها از اسکایپ محروم می‌‌شوند!

از ماه جاری میلادی شرکت مایکروسافت پشتیبانی خود را از نرم‌افزار اسکایپ بر روی ۸۵ درصد از گوشی‌هایی که با سیستم عامل ویندوز کار می‌کنند متوقف کرده است. این اتفاق بدان معنی است که اگر شما صاحب تلفن همراهی هستید که نرم‌افزار اسکایپ دیگر بر روی آن جواب نمی‌دهد (شامل گوشی‌های ویندوزفون ۸، ویندوزفون ۸/۱ و برخی از دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰)، دیگر قادر نخواهید بود تا اپلیکیشن اسکایپ را از ویندوز استور دانلود کنید.

حتی اگر تا پیش از این می‌توانستید اسکایپ را با استفاده از لینک مستقیم نصب کنید، این امکان نیز تا چند هفته دیگر از دست خواهد رفت. از آن رو که اپلیکیشن اسکایپ در نهایت تا اوایل سال آینده میلادی قابل اجرا نخواهد بود.

با تلاش شرکت مایکروسافت برای انتقال اسکایپ به فضای ابری در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، غول نرم‌افزار جهان به این شکل در عمل پشتیبانی و حمایت خود را از دستگاه‌های ویندوزی و پلتفرم‌های رقیب برداشته است. در کنار بیلدهای قدیمی‌تر ویندوزفون، ویندوز آرـ تی (Windows RT نسخه محدودی از ویندوز ۸ است که بر روی دستگاه‌هایی با پردازنده ARM اجرا خواهد شد و نه پی سی‌های سنتی) نیز از پشتیبانی اسکایپ محروم شده است.

skype_ms_account_login

برخی از کاربران اندروید هم در معرض ترکش‌های این تصمیم قرار دارند. به بیان تخصصی‌تر، دستگاه‌هایی که با اندروید ۴.۰.۲ یا قدیمی‌تر کار می‌کنند ناتوان از نصب اپلیکیشن اسکایپ می‌شوند. چنان چه اسکایپ هم‌اکنون بر روی این گوشی‌ها نصب شده باشد، طبق روال تعیین شده تا پایان سال جاری از امکانات آن بهره‌مند خواهند بود.

همین طور افرادی که دارای دستگاه ویندوز ۱۰ موبایل هستند خوب است بدانند که اپلیکیشن اسکایپ تنها با به روزرسانی سالگرد ویندوز ۱۰ سازگاری دارد (ویندوز ۱۰ موبایل نسخه ۱۶۰۷).

در حال حاضر ۱۳.۷% از گوشی‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز با ویندوز ۱۰موبایل کار می‌کنند و ۹.۵% از این دستگاه‌ها از نسخه ۱۵۱۱ این سیستم عامل بهره می‌برند که باز شامل پشتیبانی اسکایپ نمی‌شوند. کسانی که نسخه ۱۵۱۱ را در اختیار دارند می‌توانند برنامه ویندوز اینسایدر را برای ارتقا به نسخه ۱۶۰۷ مورد استفاده قرار دهند. منتها پاره‌ای از گوشی‌هایی که به دست سازنده‌های خرده‌پا تولید شده‌اند قادر به دریافت بیلدی بالاتر از ۱۵۱۱ نیستند.

مَخلص کلام این که کمابیش ۸۵ درصد گوشی‌هایی که با سیستم عامل ویندوز راه‌اندازی شده‌اند محروم از حمایت و پشتیبانی اسکایپ می‌شوند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Microsoft-stops-Skype-support-on-approximately-85-of-Windows-powered-phones_id86919″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad.tech

متاسفم برای آخر و عاقبت مایکروسافت با سیستم عامل افتضاحی که ساخت و نوکیا رو هم باهاش ورشکست کرد
حتی به کاربرای خودشم رحم نمیکنه
تقریبا ۱ سالی از ویندوزفون طرفداری میکردم و صرفا به خاطر روان بودن نرم افزاری و اینکه آسفالت ۸ رو با گوشی لومیا ۶۲۵ اجرا میکردم
اما الان برای اون روزا متاسفم
اما بیشتر برای کسایی متاسفم که هنوزم از ویندوزفون و ویندوزموبایل و هر چیز دیگه ای که الان اسمشه طرفداری میکنن

trojan

خوبه دیگه. وین فون واس مایکی… اسکایپ خودشم نمیده براشون….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار