حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ برای برخی از رایانه‌های شخصی، باعث ایجاد مشکلاتی شده است

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

به‌روزرسانی سالانه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، مدتی پیش برای رایانه‌های شخصی عرضه شد و در حالی‌که واکنش کاربران به این به‌روزرسانی مثبت بوده است، گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد نصب این به‌روزرسانی، باعث ایجاد مشکلاتی شده است که استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را برای کاربران غیرممکن کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

مشکلات گزارش‌شده، تقریباً برای کاربران مشابه است؛ با این‌حال، فعلاً راه‌حل مشخصی برای برطرف‌شدن اشکالات مربوط به به‌روزرسانی سالانه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، ارائه نشده است. یکی از کاربران درباره مشکلات این به‌روزرسانی، این‌گونه توضیح می‌دهد:

سلام! رایانه شخصی من به به‌روزرسانی سالانه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، آپدیت شد. همه چیز خوب بود؛ هیچ مشکلی وجود نداشت. با این‌حال، سیستم من پس از راه‌اندازی مجدد، فریز کرد. پس از واردشدن به سیستم‌عامل (‌لاگین‌کردن)، همه چیز به مدت ۲۰ ثانیه، خوب پیش رفت اما پس از آن، اگر تنها بر روی منوی استارت و نواروظیفه (تسک‌بار)، موس را نگه‌ می‌داشتم؛ سیستم‌عامل پاسخگو نبود و با اخطار “ویندوز مایکروسافت، پاسخگو نیست!” مواجه می‌شدم.

در پاسخ به این مشکلات، روش‌های مختلفی ذکر شد؛ نصب مجدد به‌روزرسانی با Media Creation Tool، غیرفعال کردن برنامه‌های متعدد، دستکاری رجیستری و تغییر برخی گزینه‌ها در بایوس، از جمله روش‌هایی است که گمان می‌رفت این مشکل را برطرف خواهد کرد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که مشکل مذکور، هم‌چنان برای برخی از کاربران وجود دارد و این روش‌ها، نتوانسته مشکلات به‌روزرسانی سالانه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را برطرف نماید. نکته جالبی که در این مشکل جلب‌توجه می‌کند، آن است که این مشکل، ظاهراً به یک تراشه گرافیکی، پردازنده و محصولات یک سازنده خاص ارتباط ندارد و یک مشکل عمومی پس از نصب به‌روزرسانی سالانه است. بسیاری از کاربران با رایانه‌های مختلف که برخی، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را بر روی هارد درایو نصب کرده‌‌اند و تعدادی نیز، از یک درایو جامد (SSD) برای نصب سیستم‌عامل جدید مایکروسافت استفاده می‌کنند؛ با این مشکل، مواجه هستند. با این‌حال، برخی مدعی شده‌اند که دستکاری رجیستری و دریافت و نصب جدیدترین نسخه از درایور مربوط به Intel Rapid Storage Technology، این مشکل را به‌طور موقت برطرف کرده است.

با توجه به عمومی‌بودن این مشکل در میان کاربران، انتظار می‌رود تا چند روز آینده، به‌روزرسانی رسمی برای رفع مشکل فریزشدن سیستم‌عامل پس از نصب به‌روزرسانی سالانه توسط مایکروسافت، منتشر شود. برای اطلاع، برای دریافت این به‌روزرسانی، به دو گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌داخلی نیاز دارید. در صورتی‌که شما نیز، پس از نصب این به‌روزرسانی بر روی رایانه شخصی خود با مشکل مواجه شده‌اید در بخش نظرات، ترنجی را از این مشکل مطلع نمایید.

[su_button url=”https://www.neowin.net/news/many-users-are-reporting-freezing-problems-with-pcs-after-windows-10-anniversary-update” target=”blank”]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
silentes7

با تشکر از دوستان ترنجی که خبری های ویندوز پوشش میدین

matin7575

من یه مشگل دارم چرا هنوز برای لپتاب من اپدیت نیومده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی