حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلک بری در حال کار بر روی پروژه‌ای است تا امکان مالکیت ده شماره مجزا بر روی یک سیم‌کارت را ممکن سازد

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | فناوری‌های نوین

همواره به شخصه با مشکل تعدد سیم‌ کارت‌ها روبرو بوده‌ام. برای دلایلی مجبور بوده‌ام که چند شماره داشته باشم و برای هر سیم کارت نیز باید یک اسلات سیم‌کارت در نظر باید می‌گرفتم. تلفن‌های چینی در حال حاضر در بازار موجود است که تا ۴ ‌سیم‌کارت و یا حتی بیشتر را همزمان پشتیبانی می‌کند. یکی از مشکلات این تلفن‌ها تمام شدن سریع باتری و همچنین تولید مقدار زیادی از امواج مضر است که در نتیجه از استاندارد سار تجاوز خواهد کرد. مدت زمان زیادی است که تکنولوژی دایورت کردن یک شماره بر روی خط های دیگر وجود دارد. اما تمامی امکانات آن خط بر روی خط مقابل در دسترس نخواهد بود و تنها امکان دریافت تماس ممکن است.

شرکت کانادایی بلک‌بری در حال کار بر روی پروژه‌ای است تا با استفاده از آن امکان استفاده از ده شماره بر روی یک سیم‌کارت را به صورت همزمان و امکان بهره بردن از تمامی ویژگی‌های یک سیم‌کارت معمولی فراهم سازد.

با ترنجی همراه باشید…

بلک بری تنها در صنعت تلفن‌های همراه فعال نیست و در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت که فعالیت خود را در بخش‌های دیگر نیز گسترش دهد. این کمپانی معتبر پس از آن‌که نتوانست در سیستم‌عامل Bb OS سنگ شانس خود را پیدا کند به سراغ سیستم‌عاملی رفت که تا سال‌های پیش آن را به نداشتن امنیت کافی برای کاربران متهم می‌کرد. هیچ عقیده‌ای ثابت نیست و بلک‌بری نیز سرانجام دست از لج‌بازی برداشت و با معرفی بلک‌بری پرایو صفحه‌ی جدیدی در کتابچه‌ی تاریخش گشود.

بلک بری در حال تلاش است تا با همکاری سه اپراتور هنگ‌کنگی طرح جالبی را اجرا کند. براساس این طرح مشترک می‌تواند تا ده شماره را بر روی یک سیم‌کارت داشته باشد و نیازی به استفاده از چند گوشی یا دایورت کردن خط‌ها نیست. این پروژه تنها به تلفن‌های بلک‌بری محدود نیست و دیگر اسمارت‌فون‌ها با سیستم‌عامل اندروید و iOS را نیز زیر پوشش خود می‌برد.

برای مثال شما می‌تواند یکی از شماره را به دوستان خود اختصاص دهید٬ یک شماره را به فعالیت‌های اقتصادیتان و شماره‌ای دیگر را تنها در اختیار خانواده‌تان قرار دهید. بلک‌بری تنها بر روی امکان داشتن ده شماره‌ی مختلف بر روی یک سیم‌کارت کار نمی‌کند و در تلاش است تا امنیت این امر را نیز تضمین کند.

BlackBerry technology allows 3HK to offer Numbers Master, which allows subscribers to have 10 phone numbers on one SIM card

این شرکت در سال‌های اخیر به دلیل اشتباهات متعددش دچار چالش‌های بعضا خطرناکی شده است. سال گذشته با عرضه‌ی اولین تلفن هوشمند اندرویدی این شرکت اوضاع کمی عوض شد و این کمپانی کانادایی موفق شد تا در یک فصل (سه ماه میلادی) ۶۰۰ هزار تلفن هوشمند بفروشد. این شرکت در تلاش است تا در سال ۲۰۱۷ با عرضه‌ی تعداد بیشتری تلفن هوشمند ٬ میزان سود خود را افزایش بدهد.

با اینکه گفته می‌شود این تکنولوژی جدید تنها منحصر به تلفن‌های بلک‌بری نخواهد بود اما می‌تواند نقش یک برگ برنده را برای اسمارت‌فون‌های جدید بلک‌بری ایفا کند.

Numbers Master سیستم جدید بلک‌بری است که با توجه به امنیت و با گرامیداشت کاربران ساخته شده است. با این تکنولوژی جدید می‌توانید به صورت همزمان ده شماره را بر روی یک سیم‌کارت مدیریت کنید. ما بر روی کیفیت این موضوع کار کرده‌ایم و اطمینان داریم که همه چیز در امنیت کامل و با بهترین کیفیت صورت خواهد گرفت. سه اپراتور در هنگ کنگ در حال همکاری با ما هستند تا این طرح را عملی کنیم. این عدد دو برابر سرویسی است که مدتی پیش در همین منطقه اجرا شد.

لازم به ذکر است که طرحی مشابه مدت‌ها پیش در هنگ کنگ اجرا شد اما تفاوت اصلی طرح قبلی با این پروژه‌ی جدید در تعداد خطوطی است که می‌هوانید روی سیم کارت به صورت همزمان داشته باشید. یک شبهه نیز در خصوص Numbers Master وجود دارد و آن هم این موضوع است که آیا در هنگام مکالمه با یک خط می‌توان به خط دیگری جواب داد و یا حتی تلفن‌های آن را دریافت کرد یا خیر؟

نظر شما در این رابطه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ramin 8890 gamer

مسئولان محترم سایت ترنجی
این پاپ آپی که باز میشه وقتی میای توی ترنجی اعصاب خورد کنه
فک کنم سایت bottomcach یا همچین چیزیه
واقعا اعصاب خورد کنه :negative:
لطفا برش دارین چون ارزش نداره سایته به این خوبی رو اینطوری خراب کنین
حسین میر نژاد و صدرا مخملی و بقیه سروران لطفا رسیدگی کنند :rose: :heart:

صدرا مخملی

عزیز عرض ارادت
این والا ما نذاشتیم و ارزش نداره بزاریم
یه مشکلی هست که کلاد برای ما ایجاد کرده و شدید در حال بررسی و رفعش هستیم

Ramin 8890 gamer

دمت گرم داداش ص.درا :heart: :rose:

mahdi ak

جالبه این ویژگی خبر اومده بود که دیگه سیمکارتا روشن شماره میزاریم روش داره یواش یواش میاد بازار کار خوبیه دیگه به جای خرید گوشی دو سیم کارت که باعث مصرف بیشتر باتری میشه این خوبه ولی از چند جهت مشکل داره! از چند اپراتور در یک سیمکارت چگونه استفاده کنیم ایا پشت خط میافتد؟!
بلکبری ویژگی های خاصی داره کاش این موتورولا هم با یک شرکت چینی ادغام بشه مثل موتورولا تا شاهد گوشیاش در ایران باشیم به قیمت منصفانه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com