حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی سریع موتورولا موتو جی (Moto G 2015)

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

سالی برای ورود به بخش وسیع میان رده‌ها و توجه تولیدکنندگان به این رنج است. ورود چندین گوشی قابل توجه به این میدان مانند Microsoft Lumia 640 XL،Alcatel Onetouch Idol 3 و Asus Zenfone 2 با قیمتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار اثباتی برای حرف ما است. اما انگار فراموش کرده بودیم که قبلاً موتورولا با گوشی Moto G خود اقدام به ورود به این قسمت کرده بود و با معرفی نسل جدیدی از این گوشی، نشان داد که این شرکت همچنان در تلاش برای حفظ تعادل بین ارزش و عملکرد گوشی‌های خود است. با ترنجی در این بررسی سریع همراه باشید.

طراحی

امسال موتو جی جدید با تغییر کوچک در طراحی خود روبرو شد، اما هنوز به طور کلی به زبان طراحی نسل پیشین خود وفادار است. این است فروتنی و متعهد بودن در عین کیفیت ساخت بالا!. بله، هنوز هم بخش عمدهٔ دستگاه از پلاستیک ساخته شده، اما تغییرات قابل توجهی شامل تغییر در بخش اطراف دوربین و استفاده ازقاب فلزی برس خورده دیده می‌شود. در حالی که این گوشی بسیار شبیه به نسل پیشین خود بوده اما با Moto Maker جای نگرانی وجود ندارد و به خریداران شانس سفارشی کردن گوشی خود را می‌دهد.

بهترین تغییر را می‌توان گرفتن گواهی IPX7 دانست و با آن می‌توان اطمینان حاصل کرد که گوشی ضد آب است!. این یک ویژگی فوق العاده مخصوصاً برای گوشی‌های میان رده محسوب می‌شود.

صفحه نمایش

موتو جی با صفحه نمایش ۵ اینچ HD همراه شده که برای استفاده‌های عادی کافی است، اما نمی‌توان گفت که صفحه نمایش آن چشم نواز است. با این که موتورلا اعلام نکرده که از چه نوع صفحه نمایشی در این گوشی استفاده شده، با نگاه کردن به آن می‌توان حدس زد که صفحه نمایش، از نوع ال سی دی است. هنگامی که نور صفحه نمایش را تا آخرین حد بالا می‌بریم، توازن و رنگ خوبی را شاهد هستیم. اما در زوایای زیاد کمی بیرون زدگی و مردگی رنگ را مشاهده می‌کنیم.

رابط کاربری

این گوشی با اندروید خام ۵٫۱٫۱ لالی پاپ و همچنین برنامه های مفید موتورولا مانند Moto Voice،Moto Actions و Moto Display همراه می شود. بر اساس تجربه طرفداران یقینا از کار با رابط کاربری این گوشی بخاطر سریع،روان و ساده بودن آن لذت خواهند برد. همچنین می توان انتظار داشت که بروزرسانی های عمده تر و البته سریع تری نسبت به گوشی های دیگر برای آن عرضه شود.

پردازنده و حافظه

در پشت صحنهٔ این گوشی عواملی چون، پردازنده چهار هسته ای Qualcomm Snapdragon 410 با معماری ۶۴ بیتی، در یک نسخه رم ۲ گیگابایت با حافظه ۱۶ گیگابایتی و در نسخهٔ دیگر رم ۱ گیگابایتی با حافظهٔ داخلی ۸ گیگابایتی نقش آفرینی می‌کنند.البته باید اشاره کرد که با وجود در گاه کارت حافظه می‌توان فضاری ذخیره سازی را افزایش داد.در این زمان کوتاهی که این گوشی را بررسی کردیم این چیپست با کارهای معمولی و ساده عملکرد موثری را از خود نشان داد. اما ما بسیار کنجکاویم که عملکرد آن را در زمان‌های سخت بررسی و مشاهده کنیم.

دوربین

با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلو در مقایسه با دوربین ۸ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی نسل قبل پیشرفت خوبی را شاهدیم.در حالی که ما امیدوار هستیم که در عملکرد نیز بهبود را مشاهده کنیم.با این دوربین یک عدد فلش دوتایی ال ای دی و همچنین ژست تکان دادن دست برای اجرای سریع برنامه دوربین نیز همراه می‌شود.

قیمت و جمع بندی

قیمت موتو جی جدید برای نسخه ۸ گیگابایت حافظه و ۱ گیگابایت رم قیمتی حدود ۱۸۰ دلار و برای نسخه ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم نیز قیمتی حدوداً ۲۲۰ دلار تایین شده است. در نهایت می‌توان گفت این گوشی با مشخصات عالی و همچنین با در نظر گرفتن آپدیت‌های سریع و کیفیت ساخت خوب و قیمتی مناسب گزینهٔ شایسته ای برای خرید شماست.

عکس‌های بیشتری از این گوشی:

۱٫

Moto-G-2015-Edition

۲٫

Moto-G-2015-Edition

۳٫

Moto-G-2015-Edition (1)

۴٫

Moto-G-2015-Edition

۵٫

Moto-G-2015-Edition

۶٫

Moto-G-2015-Edition (1)

۷٫

Moto-G-2015-Edition

۸٫

Moto-G-2015-Edition (2)

۹٫

Moto-G-2015-Edition (3)

۱۰٫

Moto-G-2015-Edition

۱۱٫

Moto-G-2015-Edition (1)

۱۲٫

Moto-G-2015-Edition (2)

۱۳٫

Moto-G-2015-Edition

۱۴٫

Moto-G-2015-Edition (1)

۱۵٫

Moto-G-2015-Edition

۱۶٫

Moto-G-2015-Edition (1)

۱۷٫

Moto-G-2015-Edition (2)

۱۸٫

Moto-G-2015-Edition (3)

نظر شما چیست ؟ ایا قصد خرید این گوشی را دارید ؟ نظرات خود را با ما در میان بگذازید.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Motorola-Moto-G-2015-hands-on_id72069″ background=”#06a570″]Phonearena[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi69

ضد آبه؟؟؟گواهی آبش چنده؟؟فکر نکنم در مقابل غوطه ور شدن مقاوم باشه

✰ BARDIYA ✰

بله دوست عزیز گواهی IPX7 داره تا عمق ۱ متر و ۳۰ دقیقه

Alireza

ظاهرش مثله سری الجی یا سامسونگ جذاب نیست :negative:

Nima Sohrabi

ساده ولی دیوانه B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....