حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی بازی پرندگان خشمگین ۲؛ خشم طبیعت!

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

حدود شش سال پیش بود که اولین نسخه‌ی بازی‌ پرندگان خشمگین معرفی شد. بعد از استقبال بی نظیر کاربران  از نسخه اول این بازی، شرکت تولید کننده به فکر تولید نسخه‌های فرعی بسیاری افتاد؛ اما هیچگاه صحبتی از انتشار نسخه‌های اصلی به میان آورده نشد. بالاخره در سال ۲۰۱۵  نسخه دوم بازی محبوب پرندگان خشمگین، برای اندروید و iOS در دسترس قرار گرفت. حال در ترنجی می‌خواهیم نگاهی به این نسخه بیندازیم؛ آیا این نسخه واقعا یک تغییر به شمار می‌آید یا تنها تجدید خاطرات ماست ؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قبل از شروع بررسی، تصمیم بر این شد که علاوه بر قرار دادن متن بررسی، بررسی به صورت فایل‌های زنده(!) هم قرار داده بشوند. اولین کاری که قرار است انجام دهید، از نصب بودن فلش پلیر بر روی مرورگر خود اطمینان حاصل کنید. سپس برای لود شدن به صورت کامل، کمی صبر کرده و بعد از آن از فلش‌های سمت چپ و راست برای مشاهده هر اسلاید استفاده کنید. امیدواریم تجربه بسیار خوبی برایتان رقم بخورد.

بررسی این بازی به سبکی متفاوت:

و اما بررسی متنی؛

در نگاه اول

photo_2015-07-30_22-36-48

اولین چیزی که با اجرا کردن این نسخه به چشمتان می‌خورد، یک انیمیشن بسیار جالب است. پس از آن همگی انتظار اجرای یک منوی ساده را داریم، اما اینطور نیست. پس از پایان این انیمیشن، شما وارد مسیر پر پیچ و خمی خواهید شد که مراحل مختلف در آن موجود می‌باشند. همانطور که می‌دانید باید با جمع آوری ستاره و امتیاز مراحل بعدی را باز کنید. اما صبر کنید! یادتان هست که وقتی سه ستاره‌تان پر می‌شد، با یک صفحه خشک و کسل کننده روبرو بودید که گویی هیچ کار جالبی انجام نداده اید ؟! حداقل که نسخه اول اینگونه بود. اما در این نسخه، پرندگان باقی مانده برای تلاش و مهارت شما شروع به جشن گرفتن می‌کنند!!

photo_2015-07-30_22-37-09

مورد بعدی، توجه بسیار زیاد به جزئیات است! در این نسخه واقعا به جلوه بصری و هنری بازی توجه بیشتری شده است، توجه به بادی که می‌وزد، خرده ریزهایی که در حین آمدن باد جابه‌جا می‌شوند و … شاید مواردی بسیار بسیار جزئی و پیش و پا افتاده باشند اما، می‌توان پی برد که تیم سازنده واقعا به این جزئیات توجه داشته است. در تصویر زیر می‌توانید به یک صحنه واقعا هنری در بازی توجه کنید؛

photo_2015-07-30_22-35-27

خشم حتی در محیط‌ها هم دیده می‌شود!

باز هم می‌گوییم، شما بعد از بازی کردن این نسخه، متوجه خشک و خالی بودن نسخه‌های قبلی می‌شوید. حتی گرافیک جدید آن هم سعی در رساندن این موضوع دارد. شما شاید با خشن ترین پرنده خود تمام چوب‌ها، سنگ‌ها، شیشه‌ها و یخ‌ها و… را خراب می‌کردید، اما همیشه شاهد افتادن بدون حس آن ها بودید، خصوصا چوب‌ها که خیلی شل، به سمتی دیگر می‌افتادند. اما در این نسخه تنها پس از برخورد به یک TNT تقریبا همه چیز را نابود خواهید کرد. نه نه اشتباه نکنید، این نسخه آسان تر نشده است، بلکه سخت تر و خشن تر هم می‌باشد.

photo_2015-07-30_23-04-17

یکی از جالب ترین موارد اضافه شده، امکان مشاهده احساس پرندگان و خوک ها، از نحوه عملکرد شما قبل از پرتاب است. به این صورت که وقتی شما پرنده را برای پرتاب می‌کشید، چهره او و خوک ها در یک پنجره نمایش داده می‌شوند. مانند تصویر بعدی.

photo_2015-07-30_23-15-34

همانطور که در بالا، گوشه سمت چپ، تصویر Chuck، به صورت خشمگینی در آمده است، نوید یک پرتاب خوب را می‌دهد. راستی گفتیم Chuck! نظرتان در مورد یک آشنایی کوچک با شخصیت‌های سری پرندگان خشمگین چیست ؟

آشنایی با پرنده‌ها

نقره‌ای

characters-silver

یک پرنده فوق‌العاده دیگر که به تازگی به جمع پرندگان قبلی اضافه شده است. یک پرنده جوان و با قدرت‌های خیره کننده در پرواز. شاید پتانسیل آن را داشته باشد که به یکی از اصلی ترین کابوس‌های خوک‌های بدجنس تبدیل شود.

قرمز

characters-red

این پرنده را مطمئنا می‌شناسید. خشن ترین پرنده سری پرندگان خشمگین. شاید به نوعی بتوان گفت شخصیت اصلی بازی، این پرنده است و بقیه پرندگان هم به کمک او می‌آیند.

Chuck

characters-chuck

سریع ترین پرنده سری پرندگان خشمگین. سرعت معمولی آن ۱۰۰ متر بر ساعت است و شاید بیشتر هم شود. جت کابوس مانند خوک ها !

برادران آبی رنگ !

characters-blues

جیم، جک و جی. این سه پرنده که ناگهان تبدیل به یک گله تبدیل شده و بیشتر از پایه، خوک‌ها را خانه خراب می‌کنند!

ماتیلدا

characters-matilda

شخصیت زن سری بازی‌های پرندگان خشمگین. او چنین تفکری دارد که شاید روزی خوک‌ها و پرندگان بتوانند با هم کنار آمده و در کنار هم زندگی کنند. گفتیم روزی و آن روز، امروز نیست !!

بمب

characters-bomb

با مواد منفجره‌ای که این پرنده در خود دارد، می‌تواند گله‌ای از خوک‌ها را به بالای ابرها برساند!

ترنس

characters-terence

زیاد از اون سوال نپرسید، خستگی در چشمانش موج می‌زند. از آن چیزی که دیده می‌شوند خشن تر است و با هیکل خود می‌تواند به راحتی همه چیز را خراب کند.

خشم طبیعت – بازیافت پرنده‌ها !

همانطور که قبل تر هم اشاره شد، در این نسخه با محیط‌هایی بسیار پویا تر رو برو هستید. در نسخه‌های قبلی وقتی پرنده خشمگین شما کار خود را به پایان می‌رساند، به صورت کاملا خسته و بی روحی به سمتی دیگر پرتاب می‌شد و آخر عاقبت آن تبدیل شدن به چند پر بود. در این نسخه، پس از پرتاب پرنده و بعد از اتمام ماموریت آن، هنوز هم شانس استفاده از آن پرنده را خواهید داشت؛ در محیط گل‌هایی وجود دارد که با برخورد هر چیزی به آن‌ها، از سنگ گرفته تا پرنده و یا خوک، ابتدا آن‌ها را میبلعد و سپس با شدت آن را به سمتی دیگر پرتاب خواهد کرد. باز هم می‌گوییم که این تغییرات همگی جزئی هستند اما همین جزئیات، به لذت بخش تر شدن گیمپلی این نسخه بسیار کمک می‌کنند.

photo_2015-07-31_10-25-15

وجود یارهای مختلف !

در این نسخه با جلو رفتن و رد کردن مراحل، کارت‌ها و ویژگی‌های جدیدی برایتان باز خواهد شد. برای مثال، جوجه اردک‌های زشت هم می‌توانند به شما کمک کنند ! کافی است به عکس بعدی دقت کنید تا باران جوجه اردک‌ها را بر سر این خوک‌های بدبجنس تماشا کنید.

photo_2015-07-31_10-25-07

جنگ‌هایی لذت بخش تر با باس‌ فایت‌ها

شاید در نسخه فضایی پرندگان خشمگین بود که به صورت رسمی‌تری امکان مبارزه با خوک‌های بزرگ تر و یا به اصطلاح باس فایت‌های بازی به این سری اضافه شد. در این نسخه هم این امکان وجود دارد. شما می‌توانید مستقیما پرنده خود را به خوک بزرگ پرتاب کنید تا حال آن را بگیرید! اما نه بیایید کمی خشن تر عمل کنیم!؛ نظرتان در مورد خراب کردن بناها بر سرش چیست؟!  البته باز هم همان حالت موش و گربه مانند در بازی وجود دارد. شما پادشاه خوک‌ها را از پا دراورید، وزیر او وارد عمل می‌شود، پس از وزیر دوباره سر و کله پادشاه پیدا شده و دوباره به همین ترتیب. (البته اوایل بازی شما با آشپز بازی به مبارزه می‌پردازید.) اگر اوایل این بازی بسیار راحت به جلو می‌روید و همه خوک‌ها را از پای در می‌آورید، زیاد خوشحال نباشید! توجه داشته باشید که این اولین نسخه سری دوم است و سازندگان به شما رحم کرده اند! پس در نسخه‌های بعدی منتظر سختی‌های بیشتری باشید.

photo_2015-07-31_10-45-18

جمع بندی

photo_2015-07-31_10-25-19

شاید در این بررسی، گروه کلمات ” توجه بسیار زیاد به جزئیات ” را به وفور مشاهده کرده باشید. واقعا هم درست است؛ کافی است آن را تجربه کنید.درست است که توجه زیادی به کلیات و یا تغییر در داستان بازی نشده است و شما هنوز هم در پی پیدا کردن تخم مرغ‌های خود هستید و برای پیدا کردن آن ‌ها مراحلی را می‌گذرانید؛ اما همین گذراندن مراحل بسیار مهم است. آیا شما از بازی خود لذت می‌برید؟

مورد بعدی تغییر حالات گرافیکی است. اضافه شدن آب و هوای مختلف و توجه به کوچک ترین جزئیات، یک تجربه خوب را رقم خواهد زد، به طوری که از نگاه کردن به آن خسته نشوید. می‌توان گفت کیفیت بازی سعی در انیمیشنی شدن داشته و تا حدودی در این زمینه موفق عمل کرده است.

در کل می‌توان گفت پرندگان اینبار با خشمی بیشتر و جزئیاتی بهتر (!) به سراغتان آمده اند. طبیعت هم پرندگان را در این خشم همراهی خواهد کرد و چیزی که بیشتر از همه در این سری دیده می‌شود، ناتوانی خوک‌ها است. بازی با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت و هیجانی بهتر را در شما به وجود خواهد آورد.

اگر آن را تجربه کرده اید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Atta

ممنون آقای رحیمی عالی بود :rose:
بخصوص قسمت بررسی که با فلش درست کرده بودین جالب و جذاب بود
مررسی

Ari khan

ممنون از بررسیتون فقط یه سوال این بازی هم مثل خیلی از بازی های شرکتrovioبه اتصال اینترنت برای بازی نیاز داره یا نه؟؟؟ :scratch:

Mehdi

من رو آیفون نصب کردم ، اینترنت میخواد اولش !
بعدش هم رویه یه قسمت از لودینگ گیر می کنه !

امیر

دقیقا!منم روی آیفون نصب کردم بعد نمایش یک دمو کوچیک به سرور وصل نمیشه و هر چی تلاش مجدد رو میزنی به سرور وصل نمیشه!

امیر علی مهسا

ممنون از بررسی

فقط یک نکته به عنوان پیشنهاد
برای این سبک پرزنتیشن ها (که توی همین پست هم بود) impress.js هم خیلی خوبه پیشنهاد میکنم امتحان کنید

mohandes2m

با درود – نسخه رایگان است یا پولی؟ آیا نیاز به کد فعال سازی و اینترنت دارد؟ آیا دیتای جداگانه دارد؟ با سپاس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....