حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی اسپیکر بلوتوث هوشمند سونی BSP60 : فسقلی

نوشته

8 سال قبل | 19 دیدگاه | ترنجی

استفاده از واژه فسقلی برای توصیف این دستگاه بسیار دلچسب بود. پس از مدتی که در حال بررسی این دستگاه بودیم، حس جالی را سونی به ما منتقل کرد. اسپیکر های زیادی را دیده‌ایم اما دستگاهی که بتواند روحیه ما را به صورت کامل ارضا کند، کم پیدا شده بود. روند بیشتر اسپیکر های کنونی یکی است اما این که سونی هوشمندی را به این دستگاه منتقل کرده است، جای تحسین دارد. در ادامه با نقد و بررسی سپیکر بلوتوث هوشمند سونی BSP60 همراه باشید.

از نظر ظاهری با دستگاهی کروی رو به رو هستیم. این دستگاه بسیار جالب طراحی شده است که می‌تواند یکی از عناصر اصلی میز کار شما باشد. در دنیای کنونی، بازار لوازم حانبی زمانی موفق خواهد شد که قابلیتی خاص را به آن وسیله اضافه کنند. قابلیت خاص چیست؟ منظور از این صحبت، رفع کمبود در وسیله اصلی است. کمی صحبت پیچیده شد. برای شما بدین گونه توصیف کنم. بر روی میز کار خود در خانه هستد و مثل همیشه علاقه دارید در حین کار، موزیک مورد علاقه خود را نیز گوش دهید. برای شما پیام های مختلفی خواهد بود. قصد دارید موزیک را کنترل کنید. به نظر شما کار درستی است که هر دفعه دستگاه خود را بردارید و اعمال فوق را انجام دهید؟ مسلما خیر! اسپکیر بلوتوث هوشمند سونی BSP60 به کمک شما خواهد آمد. این دستگاه هوشمند است زیرا می‌تواند دستیار صوتی شما نیز باشد! می‌تواند پیام های امده به دستگاه شما را بخواند. بله خوب به صورت انگلیسی است اما به دید کلی خودمان را منتقل می‌کنیم.

smart-speaker-BSP60-black-1240x840-2cf28a46456ac9d8f6bc4ed477dcd53d

طراحی مدرن این دستگاه به ظاهر آن تمام نخواهد شد. به نحوه انجام اعمال نیز برمی‌گردد. هیچ کلید فیزیکی بر روی قسمت بالایی دستگاه قرار ندارد. دستگاه را برعکس کنید. تنها یک کلید وجود دارد که به سمت راست یا چپ تنظیم خواهد شد. همانطوری که در تصاویر پیداست با استفاده از این کلید می‌توانید دستگاه را به صورت کلی خاموش یا روشن کنید. بقیه اعمال نظیر کنترل صدا و آهنگ بعدی یا قبلی به صورت لمسی روی پنل جلویی قابل تنظیم است. خط های سفید رنگی در ۴ گوشه صفحه نمایش تک رنگ آن قرار دارد. این فسقلی بسیار زیبا طراحی شده است و از این نظر هیچ ایرادی را بر آن وارد نخواهیم کرد. زمانی که صفحه نمایش خاموش است، یک دستی بسیار خوبی را شاهد هستیم. زمانی که از دستگاه به مدتی کار نکنید، ساعت نمایش داده شده بسیار شیک و زیبا خواهد بود وسواس سونی در زمینه طراحی محصولات خود کاملا دیده شده که باید به این شرکت تبریک بگوییم. در پشت دستگاه لوگوی سونی چاپ شده است. در زیر لوگوی سونی، محل قرارگیری USB از نوع میکرو تعبیه شده اما این را در نظر بگیرید که در جعبه محصول نه کایل USB قرار دارد و نه اداپتوری پس اگر به فکر خرید آن هستید، کایل USB اسمارت فون را برای استفاده در نظر بگیرید.

Toranji-BSP60-Review-27

این دستگاه با تمام اسمارت فون های بازار می‌تواند جفت شود. اگر شما نیز اسیر داستان سرایی های شبکه های اجتماعی NFC خود را از روی باتری دستگاه جدا کرده‌اید، این مطلب را سریع تر ببندید و کلا سراغ وب سایت های فناوری نروید زیرا از شما بعید است که خواننده  این حوزه باشید و چنین کار مسخره‌ای کرده باشید! بگذریم؛ BSP60 در دو حالت قابل استفاده است. شما با هر اسمارت فونی که بلوتوث یا NFC داشته باشد کافی است دستگاه را روی حالت Pairing قرار دهید و سپس آن را جستجو کرده در در نتیجه سر ثانیه به دستگاه وصل خواهید شد. اما این دستگاه برای شما همان فسقلی داستان ما نخواهد بود. به سراغ نصب اپلیکیشن آن بروید. اپلیکیشن اندروید این دستگاه بر روی همه دیوایس های اندروید قابل نصب خواهد بود. متاسفانه برای آیفون اپلیکیشنی طراحی نشده است.

برای شما راحت تر کرده‌ایم؛

Smart Bluetooth® Speaker BSP60

نسخه : ۱٫۰٫۱٫A.0.26
دسته بندی : Free Tools app
تاریخ انتشار : July 09 2015
نیازمندی : Android 4.4+
نویسنده : Sony Mobile Communications
توضیحات :

This is the official Sony application for Smart Bluetooth® Speaker BSP60. With this app, you can decide how your Smart Bluetooth® Speaker interacts with your smartphone. It has settings options for alarm, action, Trigger word and app extension support.

The Smart Bluetooth® Speaker BSP60 app is optimized for Sony Xperia™ smartphones running Android 4.4 or later. Functionality may not be optimal when using Smart Bluetooth® Speaker BSP60 with other smartphones.

دانلود مستقیم

IMG_2015-08-11 20:48:25 IMG_2015-08-11 20:51:10 IMG_2015-08-11 20:48:36

اپلیکیشن اسمارت بلوتوث اسپیکر شامل سه بخش است. اولین قسمت، وضعیت باتری و اتصال بلندگو را نشان می‌دهد، در بخش دوم تنظیماتی چون زنگ هشدار، عملکرد و دستورات صوتی قرار دارد و در همین قسمت است که می‌توانید برای BSP60 تعیین کنید تا به هنگام پخش موسیقی، برایتان چه نوع حرکت موزونی داشته باشد! تب سوم نیز مربوط به برنامه‌های نصب شده شماست که مثلا می‌توانید صحبت کردن دستگاه را فعال کنید و این نوید را می‌دهد که توسعه دهندگان نیز بتونند اپلیکیشن های جانبی را توسعه دهند.

Toranji-BSP60-Review-38

زمانی که برای نخستین بار گوشی خودتان را به اسپیکر متصل کرده و آهنگی را پخش می‌کنید، به طور حتم تا لحظاتی به آن خیره شده و از رقص دستگاه کاملا خوشتان خواهد آمد.  حتی اگر با خود بگوییم این مسخره بازی چیست ولی این را در درون خود قبول خواهید کرد که این فسقلی خیلی بامزه است! گوش هاش را باز و بسته می کند و نور های جالبی را از خود تولید می‌کند. کمی فنی تر به این اسپیکر نگاه کنیم.

Toranji-BSP60-Review-19

BSP60 مجهز به دو بلندگوی ۲.۵ وات است. انتظار یک اسپیکر بسیار قدرتمند و حرفه ای را نداشته باشید چون برای این داستان ها اصلا ساخته نشده است. نیمی از هدف ساخت این وسیله یک دستیار کوجک برای شماست! در جمع های دوستانه یا مهمانی های دورهمی کاملا جوابگو است. روی میز کار شما که بسیار عالی خواهد بود. برای شما در مورد دستیار بودن ان گفته ایم پس اجازه دهید برای شما آن را باز کنم. با این محصول سونی شما می‌توانید صحبت کنید و از آن انتظار انجام کارهای مختلفی را داشته باشید. به عنوان مثال وضعیت آب و هوا را چک کنید و یا از اسپیکر بخواهید که به شخص مورد نظر شما زنگ زده و حتی آخرین پیامک دریافتی‌تان را بخواند. البته فراموش نکنید تمامی این فرامین باید به صورت انگلیسی باشد!

زمانی که BSP60 رقصیدن خود را شروع کند، دو قسمت بالایی از آن بالا آمده و نور هایی از زیر آن پخش می شود. برای این که آهنگ شما متوقف شود، کافیست گوش های این فسقلی دوست داشتنی را ببرید داخل؛ خود به خود متوقف خواهد شد. اگر یک بار دیگر این کار را امتحان کنید به حالت استند بای خواهد رفت. برای شروع مجدد کافیست رو به رو دستگاه را نوازش کنید!

Toranji-BSP60-Review-18

با توجه به باتری این دستگاه چنین تستی را انجام دادیم. صدا را تا انتها زیاد کردیم. دستگاه با استفاده از اپلیکیشن آن متصل شد. حرکات موزون را نیز فعال کردیم. نهایت ۵ ساعت را با این فسقلی دوام اوردیم. باید توجه داشته باشید که برنامه ریزی انجام شده اجازه رقض بیشتر از ۱۰  دقیقه به صورت مداوم را نمی‌دهد. مدتی توقف کرده و سپس مجدد شروع می‌کند. بلاخره خسته خواهد شد 🙂

Toranji-BSP60-Review-6

به جمع بندی صحبت های خودمان برسیم. اممم کمی سخت شد. چی؟ قیمت چند؟ ۳۰۰ یورو ناقابل ! یعنی در حدود یک میلیون شما باید برای خرید این اسپیکر هزینه کنید و خب واقعا شما باید نیاز خودتان را پیدا کنید. اگر اسپیکر حرفه ای لازم داشته باشید انتخاب های بهتری رو به روی شماست اما اگر با توجه به گفته های بالا این دستگاه می توان نیاز شما را رفع کند، در خرید این دستگاه شک نکنید. حال که در خرید آن شک ندارید اجازه دهید تصمیم شما را محکم تر کند. یکی از معدود وسیله هایی است که نوشته Made in Japan بر روی جعبه کلاس فوق‌العاده را به ان بخشیده است.

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

به به نوآوری به این میگن.

m9472

این دیگه چیه ؟ چقد ضایع است

Moazez

آب یخ بدم خدمتتون؟!!

Dontbon

خیلیم عالیه :yes: چشات ضایع میبینه :whistle:

Ari khan

واقعا خیلی عالیه!!!!خیلی ازش خوشم اومد…فقط قیمتش زیاده و اگه نصف بشه حتما میخرمش!!
راستی آقا صدرا،کیفیت صداش چطوره؟

HEDAYAT

آقای مخملی، امکان داره قیمت بیاد پایین؟
بلندی صدا چطور هست؟ اصلا از خود گوشی های امروزی صدا بلند تری تولید میکنه؟!

مچکر از پاسخ شما ؛)

Abbas.A

ایول سونی به این میگن نوآوری، خلاقیت
خداوکیلی سونی چیزهایی رو میسازه که شرکتای دیگه حتی فکرشم نمیکنن
sony make.believe

AMIR 2311

این اسپیکر خیلی جالبه مثل رقصش و نو اوری هایی که توش به کار رفته اینکه نوارشش کنی تا اهنگو پلی کنی خیلی عالیه و همچنین طراحی بی نطیرش.

بی ربط به موضوع : با تست سقوطی که سایت بغلی درباره s6 گذاشته بودن بنطرم مقاوم ترین گوشی جهان s6 هست و همچنین بهترین محافظ گوریگلا گلس ۴ افرین به سامسونگ

Mammad Gherghi

یه میلیون تومن؟
با یه میلیون تومن میشه یه سیستمی بست رو ماشین که صداش تن همه رو بلرزونه،اونوقت بدیمش به این که کیفیت متوسط و بلندی قابل قبول داره؟به هر حال اسپیکر بلوتوثه و وظیفه اصلیش پخش صدا به بهترین نحوه،دستیار صوتی رو که بیخیال،همین گوگل ناو و سیری هم تو ایران اکثراً استفادشون تفننیه و محض کلاس گذاشتنه
رقصیدنشم که تو حلقم،فقط مونده سونی برامون تکون بده…..تکون بدع :yahoo:….. اسپیکرو تکون بدعععع :whistle:

MERLIN-LFA

میخوای با یه تومن سیستم ببندی
با یه تومن فقط میتونی یه هدیونیت نسبتا درست و حسابی بگیری
حالا تن لرزوندن که هیچی
البته اگه منظور شما از سیستم دو جفت ۶۹۷۵ یا ۷۱۸ و با امپ پرمیر نباشه
خدایا ببین کیا از سیستم و صدا حرف میزنن :wacko: :wacko:

riofarina

یعنی میشه کسی بخردش.
ببینم قیمت ps4 چقدر از این بالاتره؟
ارزش خرید نداره فقط و فقط به خاطر قیمتش و اینکه وظیفه اولش که تولید صدا است و به نحو احسنت انجام نمیده.
ولی حس made in japan و خوب اومدی، یه ریش تراش پاناسونیک لمدش دارم made in japan است یه حس خوبی به آدم منتقل میکنه.

Dontbon

خیلی خوبه :good:

pika

“Made in Japan” دلمون واسه این جمله تنگ شده بود
قیمتش خیلی زیاده! قیمت یه LCD 32 اینچه یا میتونی یکم بزاری روش PS4 بگیری

Ali SONY

نوآوری به این میگن خیلیم عالی
هیچ شرکتی جزو سونی همچین چیزای باحال و خوبی بلد نیس و نمیتونه بسازه
فقط قیمتش زیاده!

trojan

چقد گرون….تا ته خوندم به امید قیمت خوب که بخرم…تو اینستا هم عکسشو گذاشتی دوس داشتم……هیییی…چقد گروووننن

HEDAYAT

کمتر محصولی از سونی پیدا میشه که made in Japan داشته باشد!!
بنده از معدود اجناسی که از سونی دارم، تنها روی یک رادیو ی قدیمی (از مکه تهیه کردم؛) ) این جمله نقش بسته!
آین جمله یک ضمانت هست که گواهی میدهد جنس یک عمر برای شما کار خواهد کرد! (البته حداقل از نظر و تجربه ی بنده)
اما قیمت این اسپیکر خیلی بالا هست!

مچکر از همه دوستان

Sobhan Fazel

خیلی عااااااااااااالیهههههههه
فقط قیمت؟؟؟؟؟؟؟ :scratch: :scratch:

mohammadh hossein

زیاد از جنس بدنش خوشم نیومد. ولی جالبه واقعا واژه ی فسقلی بهش میاد. 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....