حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با مشخصات‌فنی و زمان‌عرضه احتمالی آی‌پد مینی ۵ آشنا شوید!

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

در حالی‌که در بسیاری از شایعات آمده که شرکت اپل تعدادی محصول جدید در پاییز معرفی خواهد کرد، انتظار می‌رود که تبلت آی‌پد مینی ۵ به‌عنوان یکی از این محصولات در تاریخ ذکرشده، ارائه شود. در حالی‌که هنوز مشخص نیست شرکت اپل از تبلت‌ آی‌پد مینی ۵ در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد یا خیر؛ گمانه‌زنی‌های متفاوتی درباره قابلیت‌ها و مشخصات‌فنی این تبلت وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با با مشخصات‌فنی و زمان‌عرضه احتمالی آی‌پد مینی ۵، همراه ترنجی باشید.

برطبق شایعات اخیر، آی‌پد ۵ مینی توسط تراشه A9 شرکت اپل قدرت می‌گیرد. بنابر دلایلی، شرکت اپل تصمیم گرفته تا این تبلت را به یک باتری با ظرفیت کم‌تر در مقایسه با باتری ۵۱۲۴ میلی‌آمپر بر ساعت تبلت آی‌پد ۴ مینی مجهز نماید. با این‌حال، استفاده از یک باتری با ظرفیت کم‌تر، چندان ماندگاری شارژ باتری را در این تبلت تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهد زیرا در تراشه A9 شرکت اپل، مصرف انرژی بهینه‌تر شده است و این تراشه در مقایسه با تراشه A8 به‌کارگرفته‌شده در آی‌پد مینی ۴، انرژی کم‌تری مصرف می‌کند. البته استفاده از یک باتری با ظرفیت کم‌تر، بنابر شایعات مختلف، باعث شده است تا آی‌پد مینی جدید شرکت اپل در مقایسه با مدل فعلی، نازک‌تر به‌نظر برسد و براساس گزارش، این تبلت تنها ۵ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت.

iphone_6s_plus_3d_touch_1200b_thumb

علاوه‌براین، پیش‌بینی می‌شود که برخی از ویژگی‌های آی‌فون ۶ شرکت اپل به تبلت آی‌پد مینی ۵ راه یافته است و از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش با لمس سه‌بعدی (فورس‌تاچ) اشاره کرد. به کمک این قابلیت، صفحه‌نمایش میان لمس‌های مختلف، تفاوت قائل می‌شود و دستورات مختلفی را براساس نیروی وارد به صفحه‌نمایش، اجرا خواهد کرد. همانند آی‌فون آینده شرکت اپل که از آن با نام آی‌فون ۷ (و در برخی شایعات، با نام آی‌فون ۶SE) یاد می‌شود، تبلت آینده سری “مینی” آی‌پد، گمان می‌رود که بدون جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا عرضه خواهد شد و احتمالاً به یک هدفون بی‌سیم برای پخش موسیقی، احتیاج خواهید داشت. این موضوع را می‌توان با خبری که پیش‌تر در ترنجی، مبنی بر اشاره شرکت اپل به زمان معرفی آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷ پلاس خواندید؛ به نوعی، ثابت کرد. شرکت اپل در یک پیشنهاد تبلیغاتی، مدعی شده است:

خریداران محصل که از شرط لازم برخوردار هستند، می‌توانند به‌‌طور رایگان، یک جفت هدفون بی‌سیم Powerbeats2 هنگام خرید یک آی‌فون و آی‌پد مناسب، دریافت نمایند.

دیگر شایعات، از یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱٫۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری در تبلت آی‌پد مینی ۵، خبر داده‌اند. علاوه‌براین، در گزارشات مختلفی به عرضه آی‌پد مینی جدید شرکت اپل با سیستم‌عامل آی‌اوس‌ ۱۰ اشاره شده است. از نظر حافظه‌داخلی، گمان می‌رود که تبلت آی‌پد مینی ۵ شرکت اپل در سه مدل با ۳۲ گیگابایت، ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد و شرکت سازنده، به‌ترتیب، برچسب قیمتی ۴۵۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ دلار را برای آی‌پد مینی جدید خود درنظر گرفته است.

iPad-lineup-2015-800x451

برخی از تحلیل‌گران دنیای فناوری، مدعی شده‌اند که تبلت آی‌پد مینی ۵ به‌همراه تبلت آی‌پد ایر ۳، آی‌فون ۷ و آی‌‎فون ۷ پلاس (پرو) در بازه‌زمانی نزدیک به زمان معرفی محصولات شرکت اپل در سال گذشته در ماه سپتامبر، به‌صورت رسمی ارائه خواهد شد. در حال‌حاضر، نمی‌توان صحت این شایعات را تایید یا تکذیب کرد اما گمان‌ می‌رود که شرکت اپل برخلاف آی‌پد مینی ۴، به تبلت جدید سری “مینی” آی‌پد خود، توجه بیشتری کرده است و در رویداد خبری آینده خود، زمان بیشتری را به معرفی آی‌پد مینی ۵ اختصاص می‌دهد. مشخصات تبلت آی‌پد مینی جدید شرکت اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

[su_button url=”http://www.gamenguide.com/articles/36073/20160803/ipad-mini-5-release-date-news-updates-more-power-efficient-lighter-thinner-yet-stronger-more-possible-features.htm” target=”blank”]gamenguide[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
JAGUAR

به عنوان یک کاربر قدیمی‌ محصولات اپل امیدوارم امسال اپل تو آیپد مینی کم نذاره.
اینکه تاچ ۳ بعدی میخواد بهش اضافه بشه عالیه!
در کنار اون یکم از کم شدن ظرفیت باتری نگرانم که البته میشه به کم مصرف بودن A9 امیدوار بود.
و ضخامت ۵ میلی متری که فک میکنم حس خیلی خوبی رو القا میکنه

Mustafa Keftanzadeh

یعنی هزینه ساخت آیفون ها از آیپد ها بیشتره که قیمتش از اونا پایین تره یا آیفون ها الکی قیمتش زیاده ؟؟ :unsure:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی