حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس کامپکت (Xperia X compact) ضد آب است اما فقط در ژاپن

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | سونی

امسال سونی علاقه زیادی به تولید دستگاه هایی که به آن شهرت دارد نداشت. سونی تبلیغات وسیعی روی قابلیت مقاومت در برابر آب موبایل های خود داشت اما دستگاه های سال ۲۰۱۶ این شرکت که انتظار می رفت چنین قابلیتی را داشته باشند این چنین نبودند. دلیل را نمی توان به قطعیت گفت اما می توان گفت این اتفاق سالی رخ داده است که سامسونگ و اپل که دو بازیگر اصلی بازار موبایل هستند به این قابلیت روی خوش نشان داده اند. به هر صورت سونی هنوز پرچمدار خود را مقاومت در برابر آب می سازد و از این جهت کمبودی در مقابل رقبا ندارد. اکسپریا ایکس کامپکت یکی از دستگاه های مورد انتظار ما بود که قابلیت مقاومت در برابر آب را داشته باشد که اینطور نشد اما امروز سونی یک غافلگیری عجیب برای ما در چنته دارد، با ترنجی همراه باشید.

sony-xperia-x-compact-review-4-840x560

سونی امروز رسما اعلام کرده است که نسخه ویژه ای از اکسپریا ایکس کامپکت (Xperia X compact) را برای ژاپن ارایه خواهد کرد. این دستگاه دقیقا همانند اکسپریا ایکس زد در برابر آب مقاوم است و این یعنی گواهینامه IP680 دارد. شاید تصور کنید همچون اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس پرفورمنس که علی رقم مشخصات کلی یکسان (به جز چیپست) در ابعاد به دلیل ضد آب بودن ایکس پرفورمنس تفاوت داشتند و ایکس پرفورمنس کمی پر حاشیه تر و بزرگ تر بود، نسخه اکسپریا ایکس کامپکت ضد آب مخصوص ژاپن نیز از نظر ابعادی متفاوت باشد اما پاسخ شما خیر است. اکسپریا ایکس کامپکت یا گواهینامه IP68 دقیقا همان ابعاد اکسپریا ایکس کامپکت معمولی را دارد!

اکسپریا ایکس کامپکت یا گواهینامه IP68 دقیقا همان ابعاد اکسپریا ایکس کامپکت معمولی را دارد!

اینجا سوالی پیش می آید که اگر سونی به همین راحتی می توانست ایکس کامپکت را با گواهی IP68 بسازد چرا این کار را برای نسخه بین المللی نکرده است؟ حال اگر بخواهید اکسپریا ایکس کامپکت فروخته شده در امریکا را با نسخه ژاپن مقایسه کنید می بینید که دو مورد اساسی از جمله حسگر انگشت و گواهی IP68 در آن غایب است. اگر درباره مشخصات سخت افزاری دیگر بپرسید باید بگوییم مشخصات اعلام شده با نسخه بین المللی یکسان است.

Xperia X Compact با گواهی IP68 تنها در ژاپن و تحت ارایه بزرگترین اپراتور این کشور یعنی NTT DoCoMo ارایه خواهد شد و یک رنگ صورتی ویژه هم علاوه بر انتخاب های موجود دیگر دارد. نظر شما درباره این سیاست سونی چیست؟ هر چند از رفتار شرکت های مختلف مثل الجی و ارایه V34 ضد آب برای ژاپن می توان فهمید آنها علاقه مند موبایل ضد آب هستند اما شاید بد نباشد شرکتی که این قابلیت یکی از شاخصه های اصلی دستگاه هایش است، آن را برای نسخه بین المللی ارایه کند. نظر خود را در ترنجی بنویسید!

[button type=”default” color=”” target=”Phonearena” link=”http://www.phonearena.com/news/Sony-has-a-water-resistant-Xperia-X-Compact-but-only-for-Japan_id86775″][/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad.tech

واقعا هدف سونی و htc رو نمیدونم میخوان عمدی خودزنی کنن
یه وقت هست مثلا سامسونگ خرابکاری میکنه و نوت۷ اونطوری میشه یا اپل اون سر رنگ جت بلک ایراد داره.اما اونا در اثر اشتباه بوده
اما ای دوتا میدونن که دارن اشتباه میکنن ولی مصمم در حال ادامه هستن
البته ال جی هم تازگیا وارد بازی اینا شده اونم دست به خرابکاریش خوب شده تازگیا
بازم صد رحمت به چینیا با وان پلاس و شیائومی

Quality

هم Xperia X و هم X Compact هردوشون کاملا ضد آب هستن همونطوری که در تست ضد آبی شون دیده شده اما نمیدونم علت چیه که سونی براشون گواهینامه ip68 نگرفته! این نسخه ژاپنی هم هیچ فرقی با نسخه عادی نداره فقط در ظاهر این ضد آب هست و اون نیست ولی در اصل هردو ضد آبن و هیچ فرقی بینشون نیست!
علت اینکار سونی رو متوجه نمیشم! کلا سونی امسال کارهای عجیب زیاد انجام داد اما در موردشون هیچ توضیحی هم نداد!

man

ببخشید دوست ندارم اینطوری بگم اما اگر اینی که شما می گید بر فرض محال، صحیح هم باشه، این چیزی جز حماقت سونی رو نمی رسونه

FaRaZ SONY

خب چیز عجیبو خاصی نیست دقیقا مثل X که IP نداشتو زد آب بود تستاشم هست.
دیگه‌ IP هم نباشه کاملا به سونی مطمئن شدیم بابت زد آب بودن ، مثل بعضی !=) از شرکتا فقط به حرف نیست بدون IP و تبلیغشم زد آبه?

man

اینقدر به خودتون گفتین که باورتون شده نه؟ 🙂
همین سونی نبود که دیگه تبلیغات شنا زیر آب و برداشت و فقط پاشش آب روی دستگاه رو نشون میده؟

FaRaZ SONY

حتی پاشش آب هم نشون نمیدادچون کاربرا بلد نیستن چطوری از قابلیت ضدآب استفاده کنن!
هر چیزی اصول خودشو داره و اگه مث آدم!و درست استفاده شه مشکلی نیست ولی عقده جلوی استفاده‌ی اصولیو میگیره سونیم مجبور شد روش مانور نده ، چیزیم نیست که باورمون نشه دیروز X Compact که دست منه افتاد تو آب مث روز اولشم کار میکنه تستای ضدآبی X هم موجوده واسه کسایی مث تو که ببینیش چون ما مطمئنیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)