حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل حجم سرمایه گزاری در قالب و زیرساخت‌های خرده فروشی سال ۲۰۱۶ را به ۱۵ میلیارد دلار افزایش می‌دهد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

 بعد از صرف ۱۱٫۲ میلیارد دلار بر روی هزینه‌های سرمایه گزاری Capex، اپل یک سطح شیب دار سرمایه‌ گزاری را در تولید، امکانات و زیرساخت‌های خرده فروشی را به ۱۵ میلیارد دلار افزایش خواهد داد. دلیل افزایش این سرمایه ‌گزاری را بالا بردن سطح کیفیت محصولات در آینده خواهد بود، که در هزینه‌های عملیاتی کسب و کار استفاده خواهند شد. اگر به اقتصاد علاقمند هستید با ترنجی همراه باشید …

ابتدا به معنی کلمه‌ی Capex بپردازیم:

هزینه های سرمایه (CAPEX و یا capex) به معنای صرف به نفع است، یعنی یک شرکت از منافع بدست‌ آمده از به میزان قابل توجه‌ی را جهت بهبود سود در آینده و کسب و کار صرف می‌کند و این کار عملا سود دهی در آینده را تضمین خواهد کرد.

به یک جهش سرمایه گزاری گفته می‌شود که میزان پول جهت سرمایه‌گزاری شده توسط یک شرکت برای به دست آوردن و یا ارتقاء ثابت، فیزیکی، دارایی های غیر مصرفی، مانند ساختمان ها و تجهیزات و یا یک کسب و کار جدید است گفته می‌شود.


اپل خصوصا در نظر دارد با عنوانی خاص و توصیف Capex که مرکز داده‌ها، امکانات زیر ساختی شرکت‌های بزرگ را در دست دارد توصیف کرد که سیستم اطلاعاتی سخت‌افزار، پیشرفت نرم‌افزاری، قالب محصولات و تجهیزات فرایند تولید مورد توجه کمپانی اپل است و همچنین به بالا بردن امکانات فروشگاه‌های خرده فروشی اشاره خواهند کرد.

پیشرفت ۳٫۸ میلیارد دلاری Capex فقط تا ماه سپتامبر سال گذشته نشان دهنده ۳۳ درصد رشد در سال است. کلا این موضوع قابل توجهی است چون در تاریخ اپل چنین میزان هزینه کردن روی Capex بی‌سابقه بوده است.

در ماه اکتبر گذشته اپل اعلام کرد با میزان هزینه Capex نیز ۱۲٫۴ میلیارد دلار در پایان سال روبرو شد، که نسبت سال قبل طی برنامه‌ریزی‌ هزینه‌های کارآمد که حدود ۱ میلیارد دلار در قسمت تجهیزات و امکانات صرف شد از کلیه‌ی هزینه‌های اضافه ایجاد شده جدا شدند و به پیشرفت کمپانی کمک کردند.

رشد عظیم اپل در سرمایه‌ گزاری بزرگ و درست است، نه اینکه اتفاقی و به دلیل محبوبیتش در بین مردم باشد.

در چند سال پیش بود که اپل روی Capex نیز ۲ میلیارد دلار سرمایه‌ گزاری کرد، تصورش افزایش وسیع در زیرساخت –به علاوه‌ی ظرفیت تولید- بود که اپل را بیشتر به یک کمپانی در سطح جهانی تبدیل کرد.

در سال ۲۰۱۳ مدیر ارشد بخش اقتصادی شرکت اپل Peter Oppenheimer در رابطه به Capex اضافه کرد: “تجهیزاتی را خریدیم که به زیرساخت امکانات شرکای ما کمک کرد. انگیزه‌ی اصلی ما تامین مزایای دوطرفه در حال و آینده است.”

در سال بعد یعنی ۲۰۱۴، تحلیلگر شرکت Asymco آقای Horace Dediu زیرکانه به افزایش سرعت مخارج اپل اشاره کرد: “با تحلیل‌های نزدیک به پروژه‌های iOS، مخارج ایجاد شده توسط اپل شکل زنجیروار صنعت جهانی را می‌تواند تغییر دهد.”

اپل یک مقدار کافی از مخارج را بصورت محافظه کارانه صرف Capex کرده است که تنها بصورت مستقیم باعث افزایش ظرفیت نگردید، بلکه مستقیما به درآمد تبدیل شد. مشاهدات Katy Huberty از Morgan Stanley در سال ۲۰۱۲ افزود: “از نظر ما درآمد اپل و Capex از فروشگاه‌های خرده‌ فروشی سابق بوده و ۹۷ درصد آن در هفت سال گذشته بدست آمده و شتاب رشد Capex نشان یک سرعت رشد درآمد بالا مشابه را نشان می‌دهد.”

این خبر نشان دهنده حجم بزرگ سرمایه گزاری کمپانی اپل بر آینده‌ی است که آینده خود را با‌ آن می‌سازد. نظر شما در مورد آینده‌نگری این غول تاثیر گذار صنعت کل دنیا چگونه است؟  آیا سرمایه گزاری بصورت Capex به بهبود آینده شرکت کمک می‌کند؟

[su_button url=”http://appleinsider.com/articles/15/10/31/apples-investments-in-infrastructure-tooling-retail-to-jump-to-15-billion-in-2016″ target=”blank” background=”#159f84″]appleinsider[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....