حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امکان قطع کردن صدای تب‌های مزاحم در مرورگر فایرفاکس بزودی فراهم خواهد شد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا طرفداران پرشماری دارد و در کنار گوگل کروم، IE و سافاری بیشترین سهم را در بخش وبگردی دارند. اکنون این شرکت آپدیتی را برای کاربران خود ارائه داده که به لطف آن قادر خواهند بود تب‌های باز شده‌ای که صدا تولید می‌کنند را ساکت کنند. در ادامه با ما باشید تا از تغییرات نسخه‌ی جدید بیشتر مطلع گردید.

امکان غیرفعال کردن صدای برخی از تب‌های باز شده در مرورگر، قبلا در گوگل کروم و سافاری وجود داشت و اکنون پس از تاخیری نسبتا طولانی، نوبت به موزیلا رسیده تا مرورگر خود را مجهزتر کند.
احسان اخگری برنامه‌نویس ایرانی شرکت موزیلا که یکی از اعضای ارشد تیم توسعه‌ی این مرورگر است، در رابطه با قابلیت جدید اینگونه می‌گوید :

در ویرایش جدید این مرورگر، در تب‌هایی که صدایی در محتوا تولید می‌شود، آیکونی بر روی آن به نمایش درخواهد آمد که با کلیک بر روی آن می‌توانید صدا را قطع یا وصل کنید. هنوز این قابلیت در اختیار کاربران فایرفاکس قرار ندارد اما عملکرد آن مانند محتواهای فلش است که در ویندوز و یا مک در وبرایش جدید آن فراهم شده است.

آقای اخگری در ادامه اشاره می‌کند که امکان مدیریت صدای تب‌های مرورگر در حال حاضر در مراحل آزمایشی قرار دارد و هنوز برنامه‌ی زمانی دقیقی برای عرضه‌ی عمومی آن وجود ندارد. تقاضا برای اضافه شدن این قابلیت برای اولین بار در تاریخ ۳۱ ماه مارس ۲۰۰۹ به ثبت رسید و طی آن مشکل صداهای مزاحم و پس زمینه در برخی وبسایت باعث شد که به فکر پیاده‌سازی چنین قابلیتی در مرورگر باشیم.

با وجود اینکه از طریق افزونه‌های جانبی می‌توان چنین قابلیتی را به فایرفاکس اضافه کرد، موزیلا تاکنون چنین قابلیتی را خود تعبیه نکرده بود و مسلما اضافه شدن به صورت استاندارد بدون نیاز به نصب افزونه‌ای اضافی، می‌تواند از بار مرورگر بکاهد و بدون شک نصب کمتر افزونه‌ها باعث ارتقای سرعت و عملکرد آن خواهد بود.

پس از گوگل و اپل، این بار موزیلا به فکر حل چنین مشکلی افتاده است و باید ببینیم که مایکروسافت در مرورگر اج که رسما ۳ روز تا عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی آن باقیمانده، چه تدابیری را خواهد اندیشید.

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/computing/mozilla-is-finally-giving-firefox-users-audio-indicator-and-mute-feature-for-browser-tabs” background=”#0fc5b7″]digitaltrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...