حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استقبال کم‌نظیر نعمت زاده از تولید ایرانی

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

وزیر صنعت می گوید: تولید کامپیوترهای بدون کیس ارزان قیمت ولی پیشرفته در تیراژ انبوه در جهت اجرای سیستم آموزش ملی چه در سطح مدارس و چه در سطح دانشگاه ها باید برنامه ریزی و عملیاتی شود. در ادامه همراه ترنجی باشید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید خود از مجتمع تولیدی ماتریس که اولین تولیدکننده کامپیوتر های بدون کیس و لپ تاپ‌های پیشرفته با برند MSI در ایران است، به مدیران آن توصیه کرد که با تعمیم رایانه به حوزه گسترده آموزش‌های متوسطه و عالی به تحقق این پروژه ملی کمک کنند.

محمد رضا نعمت زاده که همزمان با سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران به محل این کارخانه در شهرک صنعتی پرند رفته بود، ضمن بازدید از خطوط پیشرفته تولیدی در این مجتمع و دقت در ملزومات رایانه ای، توانایی متخصصان ایرانی در هماهنگی با صنعت جهانی IT را ستود و اظهار کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هرگونه مساعدت در این زمینه آماده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید توصیه هایی به عمل آورد که ممکن است تحقق این توصیه ها عزلت دیر پای صنعت IT ساخت داخل را پایان داده و با حمایت داخلی از تولید ملی مخصوصا در این صنعت، به پایایی و پویایی صنعت کامپیوتر و ملزومات کامپیوتری بیانجامد.

نعمت زاده در بازدید خود از این مجتمع تاکید کرد: تولید داخلی مخصوصا در زمینه کامپیوتر بدون کیس باید حتی به عنوان طرح ملی توسط دولت حمایت شود و سازمان های دولتی در مناقصات خود حداکثر توجه به «توان تولید داخلی» را مد نظر قرار دهند.

نعمت زاده اما در قالب مهمترین پیشنهاد خود به مدیریت این کارخانه توصیه کرد که با انجام اقدامات تبلیغی و دعوت از نهادهای مختلف برای بازدید از امکانات کارخانه، نسبت به معرفی خود به جامعه مصرف کننده اقدام کنند و با تولید کامپیوترهای بدون کیس ارزان ولی پیشرفته در تیراژ انبوه، سیستم آموزش ملی را چه در سطح مدارس و چه در سطح دانشگاه ها به رایانه های مدرن مجهز نکند که لازمه آن تحقق ایجاد یک نظام تامین مالی ( Financing ) که یک ضلع آن مجتمع تولیدی ماتریس و ضلع دیگر وزارت آموزش و پرورش و ضلع سوم بانک باشد.

مجتمع تولیدی ماتریس که در حال حاضر بخش عمده بازار کامپیوتر های بدون کیس را به خود اختصاص داده، مبتکر تحولاتی در این عرصه بوده است که به لحاظ کیفیت تولیدات گوی سبقت را از رقبای خارجی برده و برای متخصصان و دست اندرکاران مترادف با بهترین برند حاضر در ایران شده است.

ویژگی هایی مانند صرفه جویی در مصرف برق به میزان ۹۰ درصد کمتر ازکامپیوترهای سنتی ( با کیس) که فقط در صورت استفاده در بخش دولتی متضمن حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان سالانه صرفه جویی در مصرف انرژی کشور است، صفحه نمایشی لمسی، فناوری خنک کننده بدون فن، قطعات مصرفی با استاندارد عمر مفید ۲۰ ساله، شارژ سریع لوازم جانبی حتی در زمان خاموشی دستگاه، تکنولوژی ضد پرش برای جلوگیری از خستگی چشم، ۸۰ درصد نور آبی کمتر جهت حفط سلامت چشم، صفحه ضد بازتاب نور، پورت PLT جهت اتصال دستگاههای جانبی، دو پورت LAN جهت اتصال به دو شبکه مجزا، مجهز به دو پورت COM جهت اتصال بارکد خوان و صندوق فروشگاهی، انتقال اطلاعات ۱۰ برابر سریع تر از ۵/۲ U.S.B ، قابلیت ارتقاء قطعات و عدم نیاز به تثبیت کننده برق همگی در یک دستگاه کوچک با قالب های بسیار زیبا جمع شده که برند MSI به آن اعتبار بخشیده است .

این مجتمع که از ۲ سال پیش تولید کامپیوترهای پیشرفته را آغاز کرده، حاصل کار و تلاش یک خانواده تحصیلکرده است که تجارب ۲۲ ساله در تجارت ملزومات الکترونیک و رایانه ها را به کار بسته و بدون اخذ هر گونه تسهیلات بانکی با ابتکار عمل قابل تحسین به «تولید ملی» موفق شده اند.

۴۰۰ پرسنل تحصیلکرده و آموزش یافته این شرکت، همراه با متخصصان و مهندسان توانمند مخصوصا در واحد تحقیق و توسعه ( R&D ) پیوسته تحولات بازار جهانی IT را رصد کرده و همگام با پیشرفتهای این صنعت در عرصه بین المللی، ابداعات و نوآوری های خود را به بازار ارائه می کنند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ADIDAS

چرا نباید یه برند ایرانی اینا رو تولید کنه، تازه شدیم چین ۲۰ سال پیش…

REZA

مشکل اینجاس که انتظار دارن شرکتا ایرانی جنس ارزون ولی با کیفین بدن!!

چرا ایران نباید یه شرکت خوب داشته باشه؟نمیگم گرون خوبه.ولی ارزون بودن بیش از حد یعنی جنس بی کیفیت

md4956

این بخش از تولیدات کشورمون رو کاملا میپسندم، کارشون ستودنیه .. برحلاف صنعت خودروسازیمون که هر روز .. بیخیال :

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی