حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در استفاده از اینترنت برای نخستین بار موبایل از کامپیوتر جلو افتاد!

گزارش شده است که مردم برای دسترسی به اینترنت بیشتر از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند تا کامپیوتر.

وبسایت استات کانتر (StatCounter) که یکی از سایت‌های معتبر در زمینه آمار و ارقام است با انتشار گزارشی اعلام کرده گرایش روز افزون به استفاده از گوشی‌های تلفن همراه چنان شدت گرفته که برای نخستین بار از تاریخ اکتبر ۲۱۰۶ میلادی استفاده از گوشی‌های موبایل بیش از کامپیوتر شده است.

این سایت با بررسی بیش از ۱۵ میلیارد صفحه اینترنتی در مدت زمان یک ماه از ۲٫۵ میلیون وبسایت به این یافته رسیده است. واقعیت این است که تلفن همراه حالا دیگر از کامپیوترهایی که روزگاری حرف اول را می‌زدند پیش گرفته‌اند.

در خلال تنها ۷ سال توازن استفاده از موبایل و کامپیوتر بر هم خورده است به طوری که دوره‌ای وجود داشت که هیچ کس برای رفتن به اینترنت از گوشی استفاده نمی‌کرد اما حالا اعداد و ارقام می‌گویند که ۵۱٫۳ درصد حجم مصرفی اینترنت مربوط به گوشی‌های موبایل است در حالی که فقط ۴۸٫۷ درصد از حجم مصرفی اینترنت به کامپیوترها تعلق دارد.

internet-usage-2009-2016-ww1

قسمت جالب خبر این است که دامنه استفاده از تلفن همراه به لطف پیدایش بازارهای جهانی به قدری گسترش یافته که مردم هیچ تمایلی به داشتن دو دستگاه در کنار هم از قبیل کامپیوتر و موبایل و یا تبلت و موبایل ندارند و اغلب برای دسترسی به اینترنت یکی از آنها را به کار می‌گیرند. با این همه، در بازارهای توسعه یافته مثل بازارهای ایالات متحده آمریکا، هنوز که هنوز است کامپیوتر اولین گزینه برای رفتن به شبکه اینترنت است تا جایی که ۵۸ درصد از کامپیوتر برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند و در همین حال ۴۲ درصد متکی به تلفن همراه هستند.

این اعداد و ارقام مرتب در حال تغییر است و بسته به نوع بازار و نوع دسترسی سطوح و میزان متفاوتی دارد اما وسیله رایج و غالب برای دسترسی به اینترنت تلفن همراه شده است.

آدهان کولن، مدیر عامل وبسایت استات کانتر، در این باره اظهار کرده است:

«این حقیقت علامتی برای دارندگان سایت‌های اینترنتی که بدانند مردم با وسایل کوچک قابل حمل به اینترنت رجوع می‌کنند. بنابراین به سایتی تمایل نشان می‌دهند که نسخه موبایلی هم داشته باشد. این در حالی است که سایت‌های قدیمی‌تر به این موضوع توجهی ندارند. سازگاری موبایل با زندگی مردم نکته‌ای درخور اعتنا است صرفا به این دلیل که بیشترین حجم مصرفی اینترنت در موبایل رخ می‌دهد و مردم برای جستجوی موارد مورد نظر خود بیشتر به سایت گوگل مراجعه می‌کنند.»

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/For-the-first-time-more-people-are-using-their-mobile-devices-more-than-desktop-to-access-the-Internet_id87330″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
grimm

دلیل اصلیش اینه که موبایل ها دارن به کامپیوتر ها نزدیکتر میشن چون خیلی کار های که با کامپیوتر ها انجام میشد به موبایل ها اومدن ولی توی کار با اینترنت به کامپیوتر ها رسیدن نه کار های دیگه مثل طراحی نقشه کشی برنامه نویسی آفیس و کلی کار های دیگه هنوز به پی سی نیاز هست از طرفی همین موبایل ها هم هنوز به پی سی وابسته هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار