حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از زمان رونمایی اپل‌واچ، این ساعت هوشمند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر بازار ساعت‌های هوشمند داشته‌است

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

گزارش‌مالی شرکت اپل دیروز به صورت رسمی منتشر شد. در این گزارش توجه زیادی به اپل‌واچ نشده بود و هنوز اطلاعات کاملی از میزان فروش و میزان صادرات اولین ساعت هوشمند اپل نداریم. آژانس تحلیل‌گران Strategy Analytics گزارشی را منتشر کرده است که به نظر می‌ٰرسد به واقعیت بسیار نزدیک باشد. در این گزارش بیان شده که نزدیک به ۷۵ درصد تمام معادلات انجام شده برای ساعت هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ صرفا برای اپل بوده است. در ادامه همراه باشید.

c-1

در ابتدا با درصد صحبت کنیم. در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ خبری از اپل‌واچ نبوده است و سامسونگ ۷۳٫۶ صادرات ساعت هوشمند را در دست داشت. این درصد تقریبا ۰٫۷ میلیون ساعت هوشمند را نشان می‌دهد که در آن موقع رقم جالبی بود و همه فکر کردیم که شاید صنعت ساعت های هوشمند به همین درصد ها خوش است. الجی و دیگر شرکت ها در ۲۶٫۴ درصد دیگر که برابر با ۰٫۳ میلیون است، خود را قایم کرده اما با عرضه اپل واچ تنها در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ اپل ۷۵٫۵ درصد تمام معادلات ساعت هوشمند را در اختیار دارد. این میزان برابر است با صادرات  ۴ میلیون دستگاه که باعث شده است درصد سامسونگ از ۰٫۷ میلیون به ۰٫۴ میلیون برسد! ۷٫۵ درصد سهم سامسونگ در بازار جهانی دومین جایگاه را از نظر دیگر شرکت ها در اختیار دارد. از سونی گرفته تا الجی در کنار دیگر شرکت ها تنها ۰٫۹ میلیون فروش داشته و سهم ۱۷ درصدی را در اختیار دارند.

البته اعداد گفته شده دال بر به دست رسیدن ساعت توسط کاربر نهایی نیست اما خب اگر درخواستی نباشد، معادله هایی این گونه نیز انجام نخواهد شد. دسته بندی ساعت های هوشمند در بازار الکترونیکی کنونی هنوز به صورت اساسی جا نگرفته است اما با این اوصاف اگر بخواهد نیز رشد داشته باشد، در دستان اپل خواهد بود. هیچ شرکت دیگری نتوانسته به اندازه اپل بر روی این صنعت تاثیرگذار باشد.

۹۰ درصد تمام ساعت‌های هوشمند خریداری شده توسط خورده‌فروشان یا عمده فروشان صرفا مربوط به اپل‌واچ است. نظر شما چیست؟ دلیل این موضوع را کدام مورد می‌دانید؟ برند اپل؟ کم اثر نخواهد بود!

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Apple-Watch-has-a-huge-impact-on-the-smartwatch-market-after-being-launched_id71832#klu5I6MCLV5P4Lur.97″ background=”#0fc5b7″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

عجب حکومتی راه انداخته اپل :wacko:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....