حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اختراع ثبت‌شده‌ی جدید اپل چه اطلاعاتی در مورد آیفون بعدی به ما می‌دهد؟

مدتی قبل یک اختراع ثبت‌شده از اپل منتشر شد که با تکنولوژی سنسور اثرانگشت و دیگر بخش‌های این سنسور که زیر صفحه‌نمایش قرارگرفته است مرتبط بود؛ حالا امروز مدارک ثبت اختراع دیگری از این شرکت منتشرشده که از سنسورهای نور محیطی و دیگر سنسورهای مرتبط با صفحه‌نمایش این گوشی اطلاعاتی به ما می‌دهد پس در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این مدارک نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که برای قرارگیری این سنسورها دیگر به فضای اضافی اطراف صفحه‌نمایش احتیاج نیست، این شاید نوید آیفون ۸ با صفحه‌نمایش کاملاً بدون حاشیه در سال ۲۰۱۷ باشد. همان‌طور که می‌دانید سنسور سنجش نور محیطی به‌منظور تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش مطابق با نور محیط به کار گرفته می‌شود تا شما در هر شرایطی بتوانید بدون اینکه چشمانتان خسته شود از صفحه گوشی هوشمند خود استفاده کنید؛ این سنسور در تلفن‌های پیشرفته امروزی معمولاً در بالا یا پایین صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد و حالا این اختراع جدید به اپل امکان خواهد داد تا این سنسور را زیر خود صفحه‌نمایش بکار گیرد و همچنین از تکنیک مشابه در مورد دیگر سنسورها ازجمله سنسور مجاورت سنج هم بهره برده تا حاشیه صفحه‌نمایش را به معنای واقعی حذف کند.

اما این طراحی خالی از اشکال هم نیست و نشان می‌دهد بخش‌هایی از صفحه‌نمایش که سنسور زیر آن قرار گیرند، ممکن است که عملکرد لمسی نداشته باشند؛ البته می‌توان از این بخش برای نمایش محتوایی که نیاز به تعامل نداشته باشد، مانند ساعت و مقدار باتری باقی‌مانده، استفاده کرد. حالا با اطمینان می‌توان گفت که اپل در حال حرکت به سمت یک آیفون با صفحه‌نمایش کاملاً بدون حاشیه است و فقط زمان تولید این محصول مشخص نیست.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

[button type=”link” link=”http://www.phonearena.com/news/Apple-patent-shows-more-sensors-integrated-under-the-display-bezel-less-iPhone-inbound_id86461″ size=”btn-medium”]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

اپل بدون حاشیه دیدین

سوار اسب تک شاخ هم میشید .
این کجاش اختراعه
سنسورهای بیومتریک که اختراع نیستن

راستی ببینید تاچ حساس به فشارش در برابر نوکیا مکلارن چی هست این کجا و آن کجا !!!!

ho3ein

اصلا تو خوبی.نقطه سر خط

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش