حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال رونمایی نوکیا از گجتی پوشیدنی قوت گرفت ؛ احتمالا ۵ روز دیگر

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

اگر فکر می‌کنید نوکیا با خریداری توسط مایکروسافت دیگر نفس نمی‌کشد و مرده است سخت در اشتباهید! هفته‌ی گذشته این شرکت دعوتنامه‌هایی را برای مراسم ۲۸ ژولای(۶ مرداد) ارسال کرد که جزییات دقیقی در آن منتشر نشده بود و برای همه این سوال مطرح شد که نوکیا چه محصولی را می‌تواند رونمایی کند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما باشید.

پس از ارسال دعوتنامه حدس و گمان‌ها پیرامون این موضوع به اوج خود رسید و در صدر این شایعات، رونمایی از یک گجت پوشیدنی بیش از هر چیز دیگری مطرح شد و این احتمال وجود دارد که این شرکت از گجتی پوشیدنی رونمایی کند. قبلا خبرهایی پیرامون این موضوع که نوکیا در حال کار بر روی گجت‌های پوشیدنی است منتشر شده بود اما چندان جدی گرفته نشد و همه تصور کردند که کار این شرکت در این زمینه متوقف شده است اما ظاهرا واقعا اینطور نیست!

اکنون طبق مطلبی که در LinkedIn توسط NPU به بیرون درز پیدا کرده، این شرکت شدیدا مشتاق است تا از گجت پوشیدنی جدید خود رونمایی کند اما هنوز ماهیت این گجت روشن نیست و معلوم نیست که در چه حوزه‌ای وارد کارزار رقابت خواهد شد.

یکی از اعضای فعال در تیم نوکیا در این رابطه اینگونه می‌گوید :

شما برای دستیابی به یک نتیجه، اطلاعات مختلف و حاشیه‌ای را در قالب یک الگوریتم پیاده‌سازی می‌کنید و سپس با دقت می‌توانید با تجزیه و تحلیل نتیجه از کیفیت کار خود مطلع گردید. هر دوی این مراحل ناشی از الگوریتم و روند کاری شما است اما این همه‌ی کار نیست و ترکیبی از ابزارهای پوشیدنی برای ما در این روند نقش دارند.

در حال حاضر بازار ابزارهای پوشیدنی چندان داغ نیست و شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ، ال‌جی، ایسوس، هوواوی و چند شرکت دیگر تا حدودی توان خود را در این عرصه به محک زده‌اند و با وجود موفقیت‌هایی نسبی که برخی کسب کردند، هنوز این بازار بکر و دست نخورده باقی مانده است و مستعد پیشرفت فراوانی است.

برخی از این محصولات در قالب ساعت هوشمند و برخی دیگر نیز در قالب ابزارهای تست سلامتی مانند Fitbit, Jawbone, Polar, Garmin و … عرضه ‌می‌شوند و حتی جدیدا قابلیت‌های تست سلامت به ساعت‌های هوشند نیز راه پیدا کرده‌اند.

حدس‌های دیگری مانند اینکه نوکیا بر روی توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی خود است منتشر شده و در این بازار نیز محصولاتی مانند Oculus VR فیسبوک یا هدست‌های سامسونگ و سونی حضور دارند که شاید کار برای نوکیا در این بخش مقداری سخت‌تر از بخش ساعت‌های هوشمند باشد.

بهترین کار انتظار تا ۵ روز آینده است تا ببینیم نوکیا چه نقشه‌ای در سر دارد و این محصول جدید دقیقا چه ویژگی‌هایی می‌‌تواند داشته باشد. بدون شک بکر بودن بازار گجت‌های پوشیدنی این امکان را به نوکیا می‌دهد که برخلاف بازار اسمارت‌فون که کامل به حاشیه رفت، موفق گردد و بتواند از همین ابتدای کار جای پای خود را محکم بگذارد.

شما با گجتی پوشیدنی از سوی نوکیا موافقید؟ به نظر شما می‌تواند در برابر رقبای قدرتمندش شانسی برای قدرتنمایی و موفقیت داشته باشد؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/07/nokia-wearables-job-listing” background=”#0fc5b7″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

نمیدونم چی میخواد معرفی کنه ولی میدونم هرچی که باشه یه نوآوری هم کنارشه.
اصن اسم نوکیا یه آرامشه

Ari khan

از نوکیا خیلی خوشم میومد ؛اما از اون ماجرای سال۸۸ یه حس دوگانه ای نسبت بهش پیدا کردم!!! 🙁

amir_h

موضوع۸۸چی بوده؟

Ari khan

یه سرچی کنید میفهمین!!

حسین

آری سیاسیش نکن .خخخخخ

Ari khan

خیلی دوست دارم یه بار گجت های واقعیت افزوده مثل gear vr رو تست کنم! :yes:

amir_h

اگه بتونه با سیستم عاملهای مختلف مچ بشه بازارو میترکونه ولی اگه فقط ویندوزی باشه به جایی نمیرسه ولی در هر صورت هرچی باشه من حتما میخرمش چون نوکیا همیشه یه چیز شگفت انگیز داره :yahoo:

Shahspik

من میترسم برا وینفون نباشه 😥

Ari khan

من فکر میکنم ویندوز هنوز کارهای واجبتر از اینا داره !!!فعلا به چیزای دیگه اش برسه بهتره واسش

Shahspik

چه کاره واجبی ؟ مثلا اینکه نسخه دوم Angry Birds نمیاد براش ، واجبه؟ :scratch:

Ari khan

بله واجبه….یه کامنتی تو اون پست angry birdنوشتم بی زحمت برو بخونش!!!تازه از لحاظ زیبایی هم هنوز کار زیاد داره!! :rose:

Shahspik

:rose: عزیزم چون اون کامنتو دیدم، اینجا این مثالو زدم
زیبایی هم یه سلیقه شخصیه و قابل احترام.
با این وجود فک نکنم بتونی با ویندوز ۱۰ ارتباط برقرار کنی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...