حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون در آینده به صفحه‌نمایش MicroLED مجهز خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

اگرچه هنوز مشتاقانه منتظریم تا ببینیم آیفون چه تغییراتی در محصول جدید خود ایجاد کرده اما خبر جالبی از نوآوری اپل برای آیفون‌های سال‌های آینده به دستمان رسید. این اطلاعات با کمک فاش کنندگان مشخصات آیفون ۷ به دست نیامده بلکه در این گزارش به متخصص صنعت صفحه‌نمایش Wang Jyh-chau رجوع شده که معتقد است احتمالاً اپل در چند سال آینده از تکنولوژی جدید صفحه‌های نمایش موسوم به MicroLED استفاده خواهد کرد.

در ادامه با ترنجی همراه باشید

همان‌طور که بارها در ماه‌های گذشته در خبرها خوانده‌اید اپل سال ۲۰۱۷ بجای صفحه‌های LCD به سراغ صفحه‌های OLED خواهد رفت؛ اما Wang معتقد است که استفاده OLED راهکار بلندمدت اپل نخواهد بود؛ ممکن است این شرکت برای ایجاد تغییر در سال آینده به سراغ OLED، حتی با صفحه‌های خمیده، هم برود ولی اپل نمی‌تواند LCD را به همین راحتی کنار بگذارد و نسبت عملکرد به هزینه‌ی ایجادشده در این نتیجه را تحمل کند. به‌علاوه با توجه به کاهش تولید صفحات OLED در سراسر جهان نیز اپل حتی برای تأمین این قطعات با مشکل مواجه خواهد شد.

MicroLED پروژه‌ای که اپل چند سالی هست شروع کرده و در سال ۲۰۱۴ شرکت نوپای LuxVue Technology که درزمینهٔ MicroLED پیشرو بوده را به دست آورد. سال گذشته هم خبر رسید که اپل به‌صورت مخفیانه در تایوان کار بر روی توسعه‌ی این نوع از صفحه‌های نمایش را آغاز کرده و این احتمال وجود که Apple Watch سال آینده جزو اولین محصولاتی باشد که از این نوع صفحه استفاده خواهند کرد.

MicroLED نسبت به صفحه‌های نمایش موجود برتری‌های بسیاری دارد و البته نقاط ضعفی هم نسبت به آن‌ها دارد. به‌طور مشخص MicroLED بسیار کم‌مصرف‌تر است؛ به‌علاوه مانند OLED ها از رنگ مشکی عمیق‌تر، نرخ به‌روزرسانی سریع‌تر نیز برخوردار بوده و همنیطور از LCD ها هم نوردهی بیشتر را به ارث برده است. اگرچه MicroLED گران‌تر بوده و تولید آن‌هم در مقیاس صنعتی موردنیاز اپل مشکل‌تر است؛ اما ویژگی‌های بسیار خوب عملکردی این نوع صفحه موفق شد تا اپل را برای به دست آوردن شرکت LuxVue قانع کند.

اساساً اپل باید به نقطه‌ای در تولید این صفحات برسد که هم ازلحاظ تعداد تولید مشکلی نداشته باشد و هم ازنظر اقتصادی منطقی به نظر برسد. اگر این سرمایه‌گذاری بلندمدت اپل به مرحله‌ی تولید برسد این شرکت فقط یک مدت کوتاه در سال آینده از OLED استفاده خواهد کرد.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Apple-iPhone-could-soon-utilize-emerging-MicroLED-display-tech_id84658″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad Awlazadeh

بازگشت همه به سوی OLED هاست. B-) پسند سامی ها

amoo

فقط میکرو ال ای ادی، ببینیم چی کار میکنی اپل???

arash hx

آینده صفحه نمایش ها تو LED هست حالا هرکسی واس خودش توسعه میده سام و الجی که OLED بسنده کردن سونی که مشغول توسعه C_LED هست و اپلم که Micro LED

MOAZEZ

فکر نکنم رنگ مشکی تو lcdخالص تر از صغحه نمایش x و xp کسی دیده باشه.

mtm

باز هم دورغ!!
خیلی از LCD ها هستند که عمق رنگ مشکی خیلی بهتری دارند. که چند نمونه رو مثال میزنم؛
عمق رنگ مشکی Xperia X : 0.44

عمق رنگ مشکی Nexus 5X : 0.30

عمق رنگ مشکی Honor 7 : 0.32

the matrix

همین HTC 10 مقدارش ۰٫۲۹ هست یا G5 هم ۰٫۱۷ البته خوب ما مثل استاد معرز حرفه ایی نیستیم!!
http://www.gsmarena.com/lenovo_moto_z_force-review-1475p3.php

راستی جناب معرز بنده یه چند روز پیش سرم شلوغ بود دیدم یه کامنتی گذاشتی در جواب من ، کاری به حرفات ندارم اما دیدم از واژه ( پسرم ) خطاب به من استفاده کردی!!! خواستم ببینم چند سالته ؟؟؟ البته اطلاعات و احترام و عفت کلام سن و سال نمیشناسه! وقتی من و بعضی دوستان رو نمیدونم جوجه سامسونگی و بعضی القاب دیگه خطاب کردی که کامنتتو پاک کردن! واقعا انتظار داری در موردت چه فکری بشه؟
قبلا ها میگفتی ۲۴~ ۲۵ سالی سن دارم با این حساب من حداقل ۱۰ سال از جنابعالی بزرگترم! من نمیدونم توی زندگیت چی یاد گرفتی اما خود من شخصا هیچ وقت با بزرگتر از خودم این جوری صحبت نمیکنم! البته خوب جنابعالی مختارید و صاحب اختیار. شاید دوروبر شما همچین رفتار و ادبیاتی اشکالی نداشته باشه!!
اینجا هم من سن و سال خودمو به رخ کسی نمیکشم چون بنده کوچیک همه هستم و از همه بی سواد تر ، اما بحث های این چنین بی ارزش به بنده اجازه نمیده به کسی اینجوری توهین کنم و اینکه صحبتم همه رو هم در بر بگیره!
هدف از اخبار دنیای فناوری ، بالا بردن اطلاعات ادم هست دیگه این الفاط چیپ و توهین و … جایی نباید داشته باشه.
متاسفانه داریم از نظر اخلاقی به بد فهقرایی حرکت میکنیم. بد سوادی و دروغ هم که الحمداله اپیدمی شده!! دیگه خدا خودش رحم کنه.
( با عضر خواهی از جناب mtm که صحبتشون به حاشیه رفت )

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش