بستن
ترنجی

آیا رویای داشتن باتری خوب با باتری‌های جدید Lithium-Air به حقیقت می‌پیوندد؟

no thumb

باتری‌ها منبع حیاتی برای طیف وسیعی از دستگاه‌های امروزی هستند. باتری‌های لیتیومی بین این باتری‌ها متداول‌ترند اما با افزایش کاربردهای گجت‌ها باتری‌های دارای یون لیتیوم دیگر به سختی پاسخگوی نیازها هستند. اما آیا راهی برای این بخش حیاتی یافت نمی‌شود؟ تا کی به دنبال شارژر و احتیاط در مصرف انرژی دستگاه‌هایمان باشیم؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

باتری‌های lithium-air گونه‌ای از باتری‌های نوع دوم هستند که در آن از فلز لیتیم در آند و اکسیژن هوا در کاتد استفاده می‌شود اما در این میان دانشمندان دانشگاه کمبریج به نوعی کربن نرم دست یافته‌اند که در صورت رسیدن به نتیجه می‌تواند به عنوان باتری lithium-air نقش مؤثر و کلیدی بازی کند هرچند تا به نتیجه رسیدن آن راه بلندی در پیش است.

battery 2

باتری‌های lithium-air به طور نظری و تئوری انرژی که می‌توانند ذخیره کنند (ظرفیت باتری) حدود ۱۰ برابر باتری‌های یونی-لیتیومی است و با این وجود می‌توانند جایگزین مناسبی برای باتری‌های لیتیومی شوند. هرچند که مدل‌های آزمایشگاهی هنوز به قدر کافی پایدار نیستند که بتوان آنها را به طور روزمره استفاده کرد و مشکلی که با آن مواجه هستند می‌توان به بازده کم انرژی ذخیره سازی (حداکثر ۳ ولت) اشاره کرد و این تنها مشکل نیست مسئله‌ی اصلی این است که این نوع باتری‌ها با اکسیژن کار می‌کنند و این به طور خالص در اتمسفر موجود نیست. اما پیش از این برای مصرف در صنعت پزشکی باتری‌های زینک-ایر از سوی شرکت‌های بسیاری چون پاناسونیک، توشیبا و سونی به نتیجه رسیده بود که ولتاژی حدود ۱٫۴ ولت تولید می‌کردند.

galaxy-s6-battery

دانشمندان دانشگاه کمبریج به میزان پایداری و بازده عملکرد و گنجایش باتری‌های lithium-air را با استفاده از الکترود کربن نرم افزایش داده‌اند که در هر لایه از گرافین استفاده شده است. دانشمندان این دانشگاه اولین قدم را برداشته‌اند و نوید از آینده‌ای روشن می‌دهند که نگرانی‌های حول باتری را رفع کنند و هر چیزی ممکن است در این راه تا ۱۰ سال آینده اتفاق بیفتد. شما در مورد این نوع باتری‌ها چگونه فکر می‌کنید آیا این مشکلات حل خواهد شد؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/10/lithium-air-battery-could-be-the-future/” target=”blank” background=”#159f84″]ubergizmo[/su_button] [su_button url=”https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93air_battery” target=”blank” background=”#159f84″]wikipedia[/su_button]

0
0
برچسب ها: باتریباتری دستگاه‌های هوشمندفنآوری باتری‌های جدید

احسان تودجی

نویسنده احسان تودجی

۱۴نظر

  1. یه سوال دارم درباره باتری
    امروز گلکسی اس ۶ خریدم ۴۹ درصد بود تا ۱۵ درصد کار کردم و به شارژ زدم ولی الان ۲ ساعته که تازه ۵۷ درصد شارژ شده آیا مشکلی داره ؟
    رو شارژر زده fast charging اگر در تنظیماتش چیزی هست ممنون میشم راهنمایی کنید .
    ممنون ….

    0
    0
    1. دوست عزیز مبارکه.
      گاهی باتری دستگاه‌ها به خاطر مدتی که میگذره تا به دست مشتری برسه از کالیبره خارج میشه ،اون ۸ ساعت(غیر واقعی) فروشنده‌ها میگن بزنید به شارژ برای کالیبره شدن باتریه در اصلی زمانش از مدتی که برای شارژ شدن طول میکشه نیم برابر بیشتره مثلا اگه ۲ ساعت طول میکشه شارژ بشه باید برای کالیبره کردن ۳ ساعت بزارید شارژ. شاید گوشی شما هم دچار این مشکل باشه.

      نکته دوم: طبق سایت رسمی سامسونگ وقتی صفحه روشن باشه fast Charge عمل نمیکنه.
      ایشالا که باتری سالمه
      http://www.samsung.com/ca/support/skp/FAQ/1084572

      0
      0
    1. البته فقط عددشون بالاست و عملکردشون افتضاحه.مثلا lenovo zuk z1 در تست باتری جی اس ام آرنا با وجود باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری و صفحه نمایش فول اچ دی در وبگردی و مکالمه به گلکسی A8 با باتری ۳۰۵۰ میلی آمپری نرسید و در کل هم از A8 پایین تر بود.

      0
      0
      1. البته با یکم دستکاری و کرنل جدید و کاستوم رام و دوز مارشمالو بهتر میشه
        ولی بازم صحیح میفرمایید کیفیت خوده باتری جای سوال داره
        ولی همین که باعث بشن سامی و اپل و امثالهم یه تکونی به خوشون بدن که تو دور رقابت باقی بمونن خودش عالیه

        0
        0
  2. خدا رو شکر با تمرکز سامسونگ در زمینه عمر باتری تقریبا هیچ مشکلی خاصی در حال حاضر در این مورد مهم برای دستگاه های سامسونگی جدید ، وجود نداره.

    به واسطه ی مهندسی های دقیق و پیشرفته :
    استفاده ی حداکثری از ظرفیت باتری + فناوری شارژ سریع + ماندگاری عالی ! B-)

    0
    0

درج نظرات: