حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آلیاژ آلومینیوم جدید را برای افزایش وزن آیفون ۶S سرزنش نکنید

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

کسانی که آیفون ۶ داشتند و قصد تعویض آیفونشان را با آیفون جدید ۶ اس دارند، ممکن است که برای اولین بار که آیفون ۶ اس را در دست می گیرند، متوجه کمی تفاوت شوند. بله! آیفون ۶ اس کمی سنگین تر از آیفون ۶ است، اما این تفاوت وزن خیلی زیاد نیست ولی محسوس است. آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، نسبت به آیفون های ۶ و ۶ پلاس، ۱۱ درصد سنگین تر شده اند.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

این تفاوت وزنی از کجا آمده است؟ شما ممکن است که آلیاژ آلومینیومی جدید به کار رفته در آیفون های جدید را به عنوان مقصر اصلی و مظنون شماره یک در نظر بگیرید. زیرا این آلیاژ آلومینیومی جدید مورد استفاده در آیفون ۶ اس، قوی از آلومینیوم به کار رفته در آیفون های نسل قبل است. اما با کمال احترام باید به شما بگوییم که اشتباه می کنید!

مخلوط دقیق سفارشی آلیاژ آلومینیوم اپل ناشناخته است، اما آلیاژهای سری ۷۰۰۰ به کار رفته در آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس، فقط بسیار متراکم تر از مخلوط سری   ۶۰۰۰ به کار رفته در آیفون های ۶ و ۶ پلاس هستند. در واقع تفاوت بین این دو عنصر آلیاژی در این است :

سری ۷۰۰۰ با آلیاژی با روی است، این در حالیست که سری ۶۰۰۰ آلیاژی با منیزیم و سیلیسیوم است.

iphone-6-6s-materials-verge.0

به گفته اپل، آلومینیوم موجود در آیفون ۶ اس پلاس، تنها ۲ گرم از آلومینیوم پیشین سنگین تر است. و آلومینیوم موجود در آیفون ۶ اس هم، تنها یک گرم از آلومینیوم موجود در آیفون ۶ سنگین تر است. بنابراین باید بگوییم که :

آلومینیوم جدید ممکن است که آیفون های جدید را از خم شدن ها مصون نگه دارد، اما این آلومینیوم، دلیلی برای افزایش وزن ۱۱ درصدی آیفون های جدید نیست و آن را نباید برای این اضافه وزن آیفون های جدید سرزنش کرد.

پس مقصر اصلی کیست؟! به نظر می رسد که، مقصر اصلی بخش عمده این اضافه وزن آیفون ها، صفحه نمایش جدید لمس سه بعدی در آیفون هاست. باید گفت که مونتاژ صفحه نمایش جدید آیفون ها، در حال حاضر، دارای وزنی بیش از دو برابر، نسبت به نسل قبلیست. به عنوان مثال، صفحه نمایش مورد استفاده در آیفون ۶ دارای وزنی برابر ۱۲ گرم است، این در حالیست که، وزن صفحه نمایش مورد استفاده در آیفون ۶ اس، اکنون به ۲۹ گرم رسیده است و این یعنی افزایش بیش از دوبرابری در صفحه نمایش.

Screen_Shot_2015-09-12_at_12.56.22_PM.0

دلیل این امر این است که، اپل، یک لایه کاملا جدید را در مونتاژ صفحه نمایش آیفون ها، برای اندازه گیری میزان فشار وارده به صفحه نمایش (همان تکنولوژی لمس سه بعدی) اضافه کرده است. این، یک سنسور فشار خارنی جدید است که صفحه نمایش را کمی ضخیم تر و کاملا کمی سنگین تر می کند.

در کل، آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس، تنها به ترتیب، ۱۴ و ۲۰ گرم اضافه وزن نسبت به مدل های قبلی خود دارند. که باید گفت نمی شود از آن به عنوان یک تفاوت عمده که در طول روز در استفاده محسوس باشد اشاره کرد. اما به هرحال، ما به خوبی می دانیم که آیفون های جدید اپل دچار اضافه وزن شده اند.

در پایان باید گفت که این حرکت اپل در اضافه کردن تکنولوژی لمس سه بعدی و اضافه کردن وزن آیفون ها، کاملا مقبول و توجیه پذیر است، اما ای کاش که کمی هم این اضافه وزن ها، در جهت بالا بردن و اضافه کردن عمر باتری به کار می رفت. وزن بیشتر در قبال عمر باتری طولانی تر، یک معاوضه که ما مایل به انجام آن بودیم.

[su_button url=”http://www.theverge.com/2015/9/12/9315471/iphone-6s-new-aluminum-doesnt-make-phone-heavier” background=”#5ab28d”]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samiaa71

به هر حال یه المان سخت افزاری مجزا بهش اضافه شده و افزایش وزن طبیعیه. فقط چون عددش زیاد شده به چشم میاد وگرنه توی دست ١۴ گرم اصلا احساس نخواهد شد. منم ترجیح میدم گوشیم فورس تاچ داشته باشه حالا ١۴ گرمم سنگین بشه.
:yes:

MILAD1986

نسخه آیفون ۶ اس پلاس کمی وزنش زیاده که هر کی تاچ ٣ بعدی خواهد جور وزن هم میکشد
هر کی موتور تاپ تیک بخواهد
هر کی گرافیک ٩٠ درصد و پردازنده ٧٠ درصد قویتر میخواهد از نسل قبلش
هر کی هم نمیخواهد میتونه نسل قبلش و بخره که سبکتره
آیفون ۶ اس هم هم وزن آیفون ۴S ده است
خیلیها هم وزن بیشتر و بهتر میدونند

MILAD1986

وزن آیفون ۶ اس تازه رسیده به ۴S
پس وزنش زیاد نیست
میمونه نسخه پلاس که
هر که پلاس خواهد جور وزن کشد :yahoo:

MILAD1986

آخه باتری مه وزنی نداره بعنی اگر کل حجم آیفون بشه باتری سبکتر هم میشه !
در ضمن باتری و بخواهد ببرد بالا ضخامت زیاد میشود
حتی اپل حاضر نشده کمتر از یک میلیمتر دقیقتر ٧ دهم یک میلیمتر ضخامت و زیاد کنه تا هم باتری بره بالا و هم دوربینش بیرون نزنه از بدنه
دیگه صلاح کار خویش …

Hamid Reza Majidi

با این همه امکانات اضافه شده،میشه از ۱۴ و ۲۰ گرم وزن اضافه چشم پوشی کرد

Critic

جریان این قیمت ساخت ۲۳۴ دلاری آیفون ۶ اس مدل ۶۴ واقعیت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعا اینقدر سود میکشه اپل رو هر گوشی :wacko: :wacko: :wacko:

چقدر غیرمنصفانه :unsure: :unsure:

shahrokh sakhavi

پس چی فکر کردی وام ورمیداره تا ثروتمندترین شرک جهان شه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان